|
Billiga biljetter till Universal o Disney Orlando?
|

2008-10-20, 15:04
|
Reg.datum: maj 2008
Rykte: 0
|
Billiga biljetter till Universal o Disney Orlando?
Jag undrar var det blir billigast att köpa biljetter till Universal studios och Walt disney world i Orlando? Kan man hitta rabatt-kuponger i Orlando som gör det lite billigare eller är det lika billigt att köpa på plats?
Ps. Det är försent för oss att köpa via internet nu.
|
|
|

2008-10-20, 15:33
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 6
|
vad menar du att det är försent att köpa via Internet? Du går bara in på hemsidan, betalar med kort och skriver ut biljetten/bokningen direkt. Tar inte längre tid än att skriva en insändare. Plus att vi lånade dator och skrivare i receptionen på hotell vi bodde på, och skrev ut biljetter därifrån. Jag har dock inte hittat kuponger i Orlando, däremot kan en del hotell ge rabatterade priser. Men jag vet inte om det är "äkta" rabatter eller om du kan köpa till detta pris direkt vid ingångarna till attraktionerna. Vad du än köper, lägg till så att du kan gå förbi alla köer vid exempelvis Universal. Helt suveränt. Är inte kul att vänta i 90 minuter för en åktur på 5 minuter. Och sedan vänta i ytterligare 90 minuter osv...
En del hotell har även gratis shuttlebussar, och då sparar ni p-avgifter på tiotals dollar.
|
|
|

2008-10-21, 10:40
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 4
|
Hej, det är precis som Pellsson skriver.
Kan tillägga att Disney har inga rabbatter i form av kuponger eller specialpriser ute på hotellen och har för mig att de även har en bokningsavgift på nätet (inte helt säker på att jag minns rätt) man måste dessutom (iallafall i Mars när vi var där) hämta biljetterna på plats så man slipper inte biljettkön som i de andra parkerna.
Kuponger kan finnas men är sällsynt, bästa vi hittat var $6 i rabbat på Busch Gardens som fanns på Colaburkar för några år sen.
Det blir inte många dollar hit eller dit (mest pengar att spara finns ju genom de olika kombinationsbiljetterna med flera parker över ett antal dagar) så med tanke på bekvämligheten att slippa en del köer så tycker jag det är bästa att köpa på nätet i förväg. Tiden behöver man till annat där borta :-)
Ha en härlig resa!
Senast redigerad av kvarnby den 2008-10-21 klockan 10:43.
|
|
|

2008-10-27, 08:13
|
Reg.datum: okt 2008
|
Var köper man biljetter på nätet?
Hej,
vi ska åka till Orlando 10 november, och ska då vara där en vecka. De parker vi tänkt besöka är Universal Studios, Island of Adventure, Wet n Wild och kanske SeaWorld. Var på nätet finns det bra rabatt-kuponger man kan köpa?
Mvh Patrik
|
|
|

2008-10-27, 13:04
|
Reg.datum: feb 2008
Rykte: 4
|
Köp på respektive parks hemsidor, går kanske att hitta någon dollar billigare men man är säker på att allt är OK. Jämför vilka kombibiljetter som blir billigast i just ert fall.
|
|

2009-05-15, 20:10
|
Reg.datum: nov 2007
|
Hej
Jag ska till Universal studios i Juni och jag har varit inne på deras hemsida o försökt förstå hur man bokar. Är det så att man först köper biljetten och sedan lägger till "express plus"-avgiften (slipper köer)??
För när jag går in på deras hemsida där de har en biljett som heter 1park-1day som kostar 73dollar så står det med även med röd text "skip ticket lines"....betyder det att det redan är inkluderat i priset eller måste jag köpa till det som express plus?
Här kommer länken till sidan, blir tacksam om någon tar en titt och hjälper mig för jag är lite förvirrad =)
Orlando Discount Tickets at Universal Orlando Resort
|
|
|

2009-12-08, 22:47
|
Reg.datum: dec 2009
|
Tror inte det finns rabatt-kuponger till Universal & Walt disney (möjligen typ fler dags-biljetter) om det är intressant. Inträdena är dyra på de flesta parkerna men sen ingår det mesta i priset såsom karuseller osv. Det som är bra är att skaffa fast-pass biljetter på de attraktioner man helst vill gå på. Det innebär att man får en viss tid & behöver inte stå i kö. Det kan varav enorma köer till vissa saker.
|
|
|

2009-12-08, 23:01
|
Reg.datum: jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av ysanaz
Hej
Jag ska till Universal studios i Juni och jag har varit inne på deras hemsida o försökt förstå hur man bokar. Är det så att man först köper biljetten och sedan lägger till "express plus"-avgiften (slipper köer)??
För när jag går in på deras hemsida där de har en biljett som heter 1park-1day som kostar 73dollar så står det med även med röd text "skip ticket lines"....betyder det att det redan är inkluderat i priset eller måste jag köpa till det som express plus?
Här kommer länken till sidan, blir tacksam om någon tar en titt och hjälper mig för jag är lite förvirrad =)
Orlando Discount Tickets at Universal Orlando Resort
|
Hej, kan inte se att det står så, kanske de ändrat sidan?
$73 är inträde för en dag och man får ett rabattkuponghäfte om man bokar online.
Express Pass köper man till och det kostar $20-46 för en dag beroende på datum. Finns länk till vänster på sidan för att beställa det.
|
|

2009-12-16, 14:52
|
Reg.datum: dec 2009
|
Rabatter
Vi fick tipset att se efter rabattkuponger av vänner innan vi åkte. Enligt dom kunde McDonalds och liknande ställen ha kuponger till dessa parker på sina resturanger. När vi väl var där orkade vi inte leta och böka...vi valde att köpa biljetterna i betalautomaterna på plats och fick då gå förbi hela den långa kön. Hotellet vi bodde på sålde biljetter, i olika kombinationer, men vi valde bara att lägga en dag på Disney parken och de sade då till oss att det var bättre för oss att köpa på plats. Hade inte en aning om att vi kunde bokat på nätet, vilket jag tror är en fördel...tänk så skönt att veta att det redan är fixat.
Det "bästa" erbjudandet vi fick var att besöka ett semesterresemål där man kunde köpa sin egen bostad. Om man följde med bjöd de på frukost, biljetter till parkerna och buss dit efter visningens slut. Vi tyckte dock att vår tid i Florida var alltför värdefull för att läggas på att titta på ngt vi eg inte ville se bara för att få gratis biljetter. Har man mycket tid eller kanske t o m vill köpa hus är ju detta ett alternativ.
|
|
|

2009-12-16, 15:38
|
|
Tycker absolut att det är värt att lägga till och köpa ett pass så man slipper alla köer. Det har en klart begränsad charm att stå i en kö i 90 minuter i värmen. Men vid det här laget har Ysanaz väl redan varit där och kommit tillbaka för ett antal månader sedan.
|
|
|

2010-06-14, 21:33
|
|
|
VIP biljetter??
Hej!
Jag försökte gå in och köpa VIP biljetter för Universal studios Orlando, kostnad 293 dollar/2 dagr/pers.
Jag angav första dagen (som är den 21/7) och fick biljetterna i kundvagnen. Det syns dock inte när andra dagen är och eftersom de har begränsat antal biljetter per dag måste man väl ange det någonstans. Dessutom står det 12:00 AM på första biljetten.
Jag har tänkt boka 4 st 2-dagars VIP för den 21/7 + 22/7 men förstår inte riktigt hur jag ska veta att jag bokat rätt. Mht kostnaden försöker jag reda ut dessa frågor. Någon som vet?
Hör av er snarast.
/Magnus
|
|
|

2010-11-18, 14:23
|
|
|
Köp park hopper biljett
Citat:
Ursprungligen postat av luckyme
Jag undrar var det blir billigast att köpa biljetter till Universal studios och Walt disney world i Orlando? Kan man hitta rabatt-kuponger i Orlando som gör det lite billigare eller är det lika billigt att köpa på plats?
Ps. Det är försent för oss att köpa via internet nu.
|
Köp en 4 dagars park hopper biljett inkluderat vattenlanden för endast 590 kr. Eller en 5 dagars biljett med park hopper alternativet för bara 474 kr. Då får du hoppa hur mycket du vill mellan de 6 parkerna under 4-5 dagar. Det tjänar du verkligen på. Köper du en seperat biljett till tex Blizzard beach så måste du betala 320 kr vilket det kostar för en vuxen att gå in där!
Vi köpte en sån biljett och vi la upp det på följande sett
Dag 1. Epcot center. Den parken gick vi runt på 2 timmar. Vi såg bara World showcase. Det var det ända som intresserade oss. Sen gick vi till Disney hollywood studios där det bara var 3 saker som intresserade oss nämligen Idol Experience och Skönheten och odjuret showen. De mesta andra var mest skit. För att snacka om backlot turen där man mest såg en massa jäkla fordon som flygplan från pearl harbour, casanova båten mm vilket var omåttligt ointressant. På kvällen gick vi till Magick ingdom och stod på början av main steet nästan vid entren och kollad på disney paraden i mörkret.
Dag 2: Animal kingdom
Dag 3: Blizzard beach
Dag 4: Typhoon laggon
Dag 5: Magic Kingdom (åkte bara Big mountains log ride 2 gånger samt splash mountain 2 ggr. Det var det ändam an kunde åka resten var för småbarn! diggade dock paradens låt samt välkomst sången. Walking down the middle of main street usa! Sen gick vi och kollade himla mycket i affärena inne i magic kingdom och jag köpte en massa tjöror med hem!
|
|
|

2010-11-18, 14:27
|
|
|
DDD
Citat:
Ursprungligen postat av patbys
Hej,
vi ska åka till Orlando 10 november, och ska då vara där en vecka. De parker vi tänkt besöka är Universal Studios, Island of Adventure, Wet n Wild och kanske SeaWorld. Var på nätet finns det bra rabatt-kuponger man kan köpa?
Mvh Patrik
|
Och sea world vattenland det ska du besöka med och åka dolphinep lunge
|
|
|

2010-11-18, 14:28
|
|
|
FLexticket
Sen finns dte också flex ticket man kan köpa som ger en inträde till en massa parker bla universals 3 parker och sea world
|
|
|

2010-11-18, 14:33
|
Reg.datum: mar 2007
|
Men island of adventure har ju bara 5 attraktioner. Harry potter, 2 berg och dalbanor, jurassic park samt cat in the hat. De borde ha en entree för båda parkerna. För om man bara som jag vill åka jurassic park blir det lite dyrt att betala den dyra entreen på vad det nu kostar att bara gå in på island of advenure och åka 1 sak. För jag åker ej berg och dalbanor med loopar! Jurassic park kan man säga är som kolleradå på lisebrg fasst med en massa dinapsaurier som står och skrämmer längst vägen!
|
|
|

2010-11-18, 14:36
|
|
5!!! Detta hittade jag:
The Wizarding World of Harry Potter™
NOW OPEN
The Amazing Adventures of Spider-Man®
Swing Above the Streets in 3-D
Caro-Seuss-el™
World's Most Unusual Merry-Go-Round
The Cat in the Hat™
Whirl Through the Pages of the Book
Doctor Doom's Fearfall®
Takes Fear to New Heights
Dudley Do-Right's Ripsaw Falls®
Fun & Hilarious Flume Ride
The High in the Sky Seuss Trolley Train Ride!™
A High Flying Ride Through Dr. Seuss' Imagination
The Incredible Hulk Coaster®
Feel the Rage
Jurassic Park River Adventure®
Escape the Jaws of a T-rex
One Fish, Two Fish, Red Fish, Blue Fish™
Steer your fish through an obstacle course of fountains
Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges®
Better eat yer spinach!
Pteranodon Flyers®
Get a prehistoric bird's-eye-view
Storm Force Accelatron®
Help the X-Men's Super Hero Storm battle the evil Magneto!
Shows
|
|
|

2010-11-18, 14:49
|
|
|
ja men en massa fjant attraktioner
Nejd et var ej 5 jag hade fle men en karussel är för töntig när man ej vuxen så den räknas ej som attraktion
|
|
|

2010-11-18, 14:51
|
Reg.datum: mar 2007
|
Nej det var ej bara fem hade fel men en massa tönt attraktioner som karusell mm räknas ej då de mest är för småbarn
|
|
|

2010-11-18, 14:56
|
|
Isses, är ni tvillingar?
|
|
|