ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-14, 09:26

Gäst

Standard Från Australien till USA
Jag och min pojkvän är för tillfället i sydney. Vi funderar på att röra oss vidare framåt jul/nyår och vill ta vägen om USA hem. Någon som har tips på billigaste vägen? Vi kollade lite på att åka via Hawaii, det är den billigaste vägen vi hittat än så länge.

Helst skulle vi vilja stanna några veckor i USA. Någon som vet om man kan jobba på något sätt utan att behöva visum? Vi skulle bara vilja jobba så att vi med de pengarna kan försörja oss de veckorna i USA. Jag vet inte om det är lättast att försöka hitta någon privatperson som kan ta in oss mot hjälp, eller om det finns någonstans man kan få ett ströjobb utan att behöva söka visum. Någon?

Tack!
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 09:42

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Som du kanske redan vet så flyger Jetstar (QANTAS lågprisbolag) mellan Sydney och Honolulu. 5 ggr i veckan tror jag. Sedan vidare till fastlandet finns det en hel del möjligheter, och ju längre bort från jul & nyårshelgen du planerar resan ju bättre (och troligen billigare) blir det. Hawaiian Airlines har ofta de bästa priserna, men det är nog bästa att kolla alla de stora bolagen: American Airlines, Continental Airlines, Delta Airlines, Northwest Airlines, United Airlines och US Airways flyger där. Man vet aldrig vilka special priser de kan ha! Även Alaska Airlines har ett par dagliga flygningar.

Cheap flights - Jetstar Airways for Jetstar Airways
Hawaiian Airlines: Hawaii Vacations, Travel and Flights för Hawaiian Airlines

Ang. jobb - det enda jag kan säga är att på vanligt turistvisum är det olagligt att jobba här...
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 10:44

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Precis som Malama skrev så är Jetstar bästa alternativet till Honolulu. Därifrån flyger lågprisflygbolaget Westjet till Vancouver. Det tror jag är det absolut billigaste alternativet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8