ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-13, 19:28

luckyme

Nykomling
luckyme är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Kostnad att ta ut pengar i automat?
Jag undrar vad det kostar att ta ut pengar i en bankomat med Visakort i Florida el USA.
Svara med citat

Gammal 2008-10-13, 22:13

kvarnby

Medlem
kvarnby är inte uppkopplad
kvarnbys avatar

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av luckyme Visa inlägg

Jag undrar vad det kostar att ta ut pengar i en bankomat med Visakort i Florida el USA.
Det varierar mellan olika ställen, beroende på vilken bank det är och var man tar ut. Billigaste stället vi hittade var McDonalds där det kostade 99 cent. Sen finns ju ofta en avgift även hos din egen bank (kortutgivaren).

Gammal 2008-10-14, 11:57

gäst

Standard
Okej, tack. Hur ser man vad det kostar vid tex MacDonalds då? Syns det efteråt på kvittot?
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 12:42

kvarnby

Medlem
kvarnbys avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av gäst Visa inlägg

Okej, tack. Hur ser man vad det kostar vid tex MacDonalds då? Syns det efteråt på kvittot?
Det brukar stå anslaget på ATM-maskinen eller på skyltar, McDonalds t.ex. hade stora reklamskyltar eftersom de var billiga. Brukar också stå på displayn när man gör uttaget, den frågar om man accepterar avgiften.

Gammal 2008-10-14, 13:53

Gäst

Standard
Hej!

Var till New York i början av september och då var uttagsavgiften 35 kr (har swedbanks Visa kort). Tog ut pengar på CapitalOneBank.

/ Johanna
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 14:21

kvarnby

Medlem
kvarnbys avatar

Standard
Man kanske ska tipsa om GE moneybank som har ett MasterCard utan årsavgift med 12 helt fria uttag/år och ingen växlingsavgift/valutapåslag. ICA Banken är också ganska förmånliga.
Man kan även jämföra växlingskurser, Vi fick betala mycket högre kurs hos Swedbank än både Skandiabanken och GE Moneybank förutom den hutlösa avgiften.

Alltså försök använda kortet i affärerna istället för att göra uttag och gör så få kontantuttag som möjligt samt med rätt bank och på rätt ställen för att minimera kostnaderna.
Senast redigerad av kvarnby den 2008-10-15 klockan 11:53.
Svara med citat

Gammal 2008-10-14, 20:32

luckyme

Nykomling
luckyme är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard
Tackar för tipsen!
Svara med citat

Gammal 2008-10-16, 04:20

kat

Standard visa 2
Jag har "VISA 2" hos swedbank och det ar 10 fria uttag per ar vilket aven galler utomlands. arsavgiften pa det kortet ar 50 kr jamfors med vanliga visa kortet vars arsavg ar 250 kr.

Om kursen ar dalig har jag ingen aning om. Jag brukar ta ut pengar i bankautomater och ibland star det att de drar en avgift pa $2 och ibland star det ingenting sa jag antar det ar gratis da.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8