ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-10-12, 21:04

Gäst

Standard Gifta sig i USA?
Hur funkar det om man som svenskt par vill gifta sig i USA när man är där på semester? Papper etc?
Svara med citat

Gammal 2008-10-13, 17:06

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Hejsan !

Reglerna for detta ar olika fran stat till stat, men det ar ingen jattekranglig pappersexercis. Det ni behover gora ar att forst bestamma er for en stat och sedan kolla upp vad ni behover pa den statens hemsida. All information finns garanterat dar.

/MST
Svara med citat

Gammal 2008-10-16, 21:57

Gäst

Standard
Tack för tipset globetrotter!
Svara med citat

Gammal 2008-11-04, 12:11

GustafSilfver

Nykomling
GustafSilfver är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 0

Standard Att gifta sig i USA
Hallo!
Jag har bekanta som gift sig i USA och de vände sig till LVB - Bröllop i Las Vegas
Svara med citat

Gammal 2008-11-14, 13:48

MimmiF

Standard Gifta sig i USA
Jag o min man gifte oss i Las Vegas. Inga problem alls.
Ni behöver INTE göra hindersprövning här hemma innan. Det enda ni behöver är att gå till Cityhall i Las Vegas i fylla i ett formulär, kostar bara en väldigt liten peng.
Sen har ni med det och ger till prästen. När ni har gift er får ni ett Certificate of Marriage och det ska ni skicka in till Skatteverket när ni kommer hem.
Med andra ord -- i Las Vegas är det väldigt enkelt, men det är olika regler och bestämmelser för olika stater.

Lycka till
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 22:16

Gäst

Standard
Skulle det vara giltigt i Sverige? I think not!
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 14:26

Gäst

Standard
Det är giltigt i sveríge att göra som ovanstående skrev, bara skicka in papper till skatteverket sen e det klart!
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 21:41

Gäst

Standard
Det här papperet från City Hall, får man det direkt eller behöver man vänta? Vi är i Las Vegas två tre nätter bara. Hinner vi??
Svara med citat

Gammal 2009-01-10, 23:26

Gäst

Standard
Jag och min man gifte oss oxå i Vegas för ett år sedan. Man får de papper man behöver på samma gång. Ta en taxi dit bara och sen kan ni åka direkt till det chapel ni tänkt gifta er på=) Vi gifte oss på Chapel of Flowers=)

Lycka tilL!!!

Och som sagt. Bara att skicka in ett papper sen när ni e tillbaka i Sverige=) Pappret får ni hos prästen där=)
Svara med citat

Gammal 2009-01-11, 21:31

Gäst

Smile
Tack för svaren!

Chapel of Flowers - ni verkar nöjda med det och kan rekommendera det? Och man behöver alltså INTE hinderspröva i Sverige innan? Inga papper med från Sverige allls?? Bara ringarna alltså
Svara med citat

Gammal 2009-01-12, 10:15

Gäst

Standard
Little Chapel of Flowers hette det nog. Och ja, du har rätt. Pass och ringar räcker=) Och pengar då förstås....

Las Vegas Weddings Chapels - Chapel of the Flowers

Där har du länken. Vi var grymt nöjda. Hur trevlig och rolig präst som helst. Ringde dagen innan och bokade in. Man kan välja om man vill ha allt dravel om Gud eller köra utan=) Så kan även få det livesänt så att familj och vännner här hemma kan se det=) Vilket vi gjorde!

Vad spännande LYCKA TILL!!
Svara med citat

Gammal 2009-01-16, 21:20

Gäst

Standard
Om ni har funderingar på äktenskapsförord så ordna absolut med det innan ni åker!
Svara med citat

Gammal 2009-10-16, 00:48

Gäst

Standard
vilket bra forum!

någon som har någon som helst anning om det här även gäller om paret franskt/svenskt???
Svara med citat

Gammal 2010-01-20, 13:35

Gäst

Standard
Gifte mig i vegas för två veckor sedan med en amerikanska. Ska skicka in papprena nu i dagarna till skatteverket.
Förmodligen borde det vara något liknande som gäller i Frankrike.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8