ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-23, 07:59

Lauriel

Nykomling
Lauriel är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard Visum/Inträde i USA för fd "aktivist"
Vet att det redan finns flera trådar i frågan om USA och visum, men jag undrar om någon här rest till USA eller känner någon som rest till USA när personen haft en dom i samband med en aktion organiserad av en grupp som t.ex. Greenpeace. Vet att USA inte ser nådigt på den typen av aktiviteter. Själv har jag bara varit med på en aktion och blev då gripen och dömd. Som jag förstått gör det att det är helt kört för mig att få visum så jag funderar om någon som har en liknande dom testat att smita in i landet genom att bara fylla i nej i rutan om man ha begått något brott. Vet att det går alldeles utmärkt att göra så för de flesta typer av brott, även grövre brottslighet, men har hört att just organisationer som Greenpeace rapporteras av Säpo till USA, så att jag kan ligga i något register trots att det här var en engångsgrej för länge sedan.

Tacksam för snabbt svar så känner du någon som har haft samma problem eller har du själv varit i samma situation. Dela hemskt gärna med dig!!!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-08, 23:52

Gäst

Standard nu är det nog kört
Om du nu åker till USA, kryssar i fel och fastnar så är det säkert inte så svårt för NSA att koppla ihop dig med den brottsplanering du gjort i ditta inlägg.
Svara med citat

Gammal 2008-10-09, 08:27

Lauriel

Nykomling
Lauriel är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard
Haha, ingen fara, jag har redan visum. Kan meddela att det inte är det minsta svårt att få visum till usa om man är ärlig och berättar om vad man gjort.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8