ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-22, 11:37

Gäst

Standard Vad ska vi se och göra i Chicago?
Vi ska åka en liten tur till Chicago och jag undrar vad vi ska se och göra, vi har inte så många dagar men vill göra så mycket som möjligt!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-05, 12:58

Gäst

Standard
I Chicago finns det mycket att göra. Besök Hancock building, Sears Tower, Millenium park, Museum of science and industry, Navy pier... Flanera på Michigan ave. Shoppa i Water Tower Place. State street, där finns massor av affärer. Promenera och se all underbar arkitektur! Oprah spelas in i stan, kanske ett besök där. Svensk-området Andersonville med Swedish-American museum. Guidade visningar finns i hela stan. Eller så tar du en free trolley och hoppar av/på när du känner för det. Besök turistinformationen i Water Tower building. Lincoln park zoo, Wrigley field (cubs hemmaplan), Adler planetarium, Shedd´s aquarium, Soldier field (Bears hemmaplan)....Ta dit till finansdistriktet, downtown, en upplevelse i sig. Jag kan fortsätta.... Men sätt på dig promenadskorna och ge dig ut i Chicago livet!! Bästa sättet att uppleva stan på! Välkommen till min absoluta favoritstad!!
Svara med citat

Gammal 2008-10-05, 20:12

Gerin

Standard
Här hittar du mer information om sevärdheter i Chicago och länkar till hemsidor i de fall det finns: Sevärdheter Chicago

Det är ju skönt att kunna göra sig en uppfattning i förväg om vad man verkligen vill se. :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8