ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-29, 13:09

Helle

Medlem
Helle är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard krävs int. körkort??
Jag ska boka hyrbil i miami ca 12 dagar i september,, men på dem flesta sidor står det att om inte körkortet är på engelska så måste man ha ett internationellt körkort? Syämmer detta?

När jag var i usa förra hösten så gick det bra med svenskt körkort, då stog det inte så på hemsidorna.
Nån som har nån bra sida?
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 13:57

Gäst

Standard
det är nog olika för olika hyrbilsföretag, det bästa är ju om du hör med det företag du bokat med, de bör ju veta =)
Svara med citat

Gammal 2008-07-29, 16:00

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Kan inte tanka mig att du behover ett internationellt korkort om du reser pa ett turistvisum. Enklast ar att kolla pa staten Floridas hemsida, leta efter Department of Motor Vehicles. DMV, kort och gott. Dar star sakert det du undrar over.

/MST
Svara med citat

Gammal 2008-07-30, 08:30

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vi har hyrt bil i USA (bl.a. Florida) åtskilliga gånger, och vi har aldrig behövt visa ett internationellt körkort. Kanske beror det på att vi hyr från Sverige. Dock har vi faktiskt med oss sådana, om det exempelvis skulle inträffa en krock eller annan olycka och polisen på plats inte kan läsa ett svenskt körkort. Tänk i så fall på att du ska ha ett internationellt körkort som gäller ett år (det treåriga är inte giltigt i USA).
Svara med citat

Gammal 2008-07-30, 11:12

Helle

Medlem
Helle är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Det verkar som sagt vilken sida man bokar hyrbil på.
På hyrbil.com så står det att man måste ha int körkort. Tråkigt bara att behöva betala 200 kr per pers för det...

Vad brukar ungförar avgift ligga på? Jag är 24..
När jag bokade med holidayautos förra året ingick det,, men denna resan hade dem bara ganska dyra cab o hyra..

Om nån har nån bra sida på biluthyrning så säg gärna till! Har kollat överallt känns det som, vill hyra cab mellan 22 sep - 5 okt.. i miami.. ticket.se har inte ens cab..
Senast redigerad av Helle den 2008-07-30 klockan 11:54.
Svara med citat

Gammal 2008-07-30, 13:13

Gäst

Standard
holidayautos och kilroy brukar ha bra erbjudanden för oss under 25 som vill hyra i USA.
på holidayautos kan du använda rabattkod: FOREX för att få ett bättre pris.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8