ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-26, 15:58

Gäst

Standard New York i Januari
Som rubriken lyder så åker jag till New York i januari, 2-9 för att vara exakt, men innan jag bokar hotell och flyg vill jag hör om det är bra eller dåligt att åka under den här perioden. Dum fråga kanske, men det jag är mest orolig för är om allting är öppet eller ej, så som affärer och museum. Det primära med resan är såklart att försöka besöka och se så mycket som möjligt men även handla kläder, är butikerna helt länsade på kläder efter julen? Inte för att vara ett arsle men jag hade tänkt köpa lite "finare" märken som tex Prada och Marc Jacobs, hur ser det ut på den fronten efter jul? Och när börjar deras "mellandags" rea?
Svara med citat

Gammal 2008-08-04, 12:50

Gäst

Standard Det är inte som i Sverige i NY
Det finns ingen mellandagsrea. Det är rea när som helst eller alltid. Ibland kan det vara en BIG SALE efter jul naturligtvis, men det kan lika gärna vara det i februari.

New York är en riktig och levande stad med 9 miljoner invånare - så allting är öppet som inte är säsongsbundet. Utomhus bad t ex.

De "finare" märken som du nämner finns hela tiden och beroende var du köper dem så är priset olika. På Century 21 (kan vara outfseason) kostar det hälften eller ännu mindre mot vad det kostar i butikerna vid 5th och däromkring. Philenes basement har också märken till billigare pris, ingen som vet att det är någon säsong äldre...

jag tror inte att du är ett arsel, men du kanske ska plugga kartan över NY lite grann eftersom jag misstänker att du inte har greppat hur stort det är eller vilken typ av stad det hadlar om!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8