ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-23, 21:03

LikeAGlove

Nykomling
LikeAGlove är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard Greyhound, allt man behöver känna till?
Hej, det är så att jag planerar en USA resa här framåt hösten, trippen kommer bla innefatta Greyhoundbuss men jag tycker informationen som finns att läsa är lite tunn, både här och på deras hemsida. Är det nödvändigt att boka biljetter i förväg eller kan man lika gärna köpa det på plats? Är det sant det som sägs att om en buss blir full skickar dom dit en ny? Hur fungerar bagagehanteringen, får man sitta med sin väska i knät eller ligger den i skuffen? Finns det någon from av säkerhetsgarantier, eller är det bara att hoppas på att väskan är kvar efter en tvådygns rutt?

Fyll på med allt matnyttigt ni vet, och är det någon som har rest mellan NY och Chicago får ni gärna hojta till. Tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 21:13

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Hej !

En hel del av dina fragor finns faktiskt besvarade pa greyhounds hemsida, under "tickets & travels". Men jag kan sammanfatta lite snabbt :

Nej, du behover inte boka biljett i forvag. Gar utmarkt att kopa pa plats.
Ja, dom skickar en ny buss sa fort det gar om en buss blir full. First come, first serve galler.
Bagaget far du lagga i skuffen. Uppgifter om maxvikt tillaten, extravgifter, packning av specialbagage och eventuella forsakringar finns pa hemsidan.

Vanligtvis sa ar det sallan problem med Greyhound. Ar sjalv inte en flitig kund, men alla de som jag vet rest/reser med Greyhound har aldrig haft nagra problem. Lycka till med din resa, hoppas denna information hjalpte lite !

MVH / MST
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8