|
Att flyga med U.S. Airways ??
|

2008-06-13, 20:32
|
Reg.datum: apr 2008
Rykte: 0
|
Att flyga med U.S. Airways ??
Hej, jag och min tjej tänkte boka flyg till Los Angeles. Har letat efter biljetter en längre tid och hela tiden har US.Airways billigast biljetter.
Är det någon som åkt US Airways ?
Hur är säterna och övriga servicen, underhålningen, mm ?
Är det fri dricka  som det brukar vara på reguljärflygen.
Vore tacksam för svar efter som vi ska boka väldigt snart, eller tips på andra kampanjer, flygbolag etc.
Mvh S & T
|
|
|

2008-06-13, 22:26
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Nu var det ju inte priset du ville diskutera, men slår du SAS pris på 5.500 kr?
(Fast priset beror ju lite på när du ska åka).
Bokning via Orbitz.com
/PeterO
|
|
|

2008-06-13, 22:55
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Citat:
Ursprungligen postat av S_&_T_Roadtripp
Är det fri dricka  som det brukar vara på reguljärflygen.
Vore tacksam för svar efter som vi ska boka väldigt snart, eller tips på andra kampanjer, flygbolag etc.
|
Svårt att säga något konkret eftersom bränslepriserna gör att priser, regler och vad som inår ändras dagligen. Idag ingår drika, men det pratas om att nästa månad ska det kosta 2$ för en läsk och 15$ att checka in en väska, till hösten kanske läsken kostar 5$, väskan 100$ och toalettbesök ombord 2$
|
|
|

2008-06-14, 01:33
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 4
|
Jag hoppas toaletten i sådana fall skall betalar med quarters i ett klassiskt myntinkast. Då kan det bli en del roliga scener... :-)
Skämt åsido så är branschen just nu i en aldrig tidigare skådad kris, och man jagar intäkter på alla möjliga sätt och några till.
Just mat och dryck är något som verkligen hänger löst i den form man är van vid det (ingår). Har man 2-300 passagerare i ett plan under 8 timmar, som inte kan beställa mat från något annat ställe, och inte får ta med sig dryck genom säkerhetskontrollen, så kan man göra en del pengar på dem varefter hunger och törst sätter in. 3 dollar för en vädligt liten burk läsk, och 12 dollar för en liten torr baguett med gårdagens tonfisk är inget orimligt pris 11.000 meter ovanför Grönland. Glöm inte att dricksa...
Kanske får man ytterligare en biljettyp som heter något i stil med "Economy comfort travel" där mat och dryck ingår, men det kostar några hundralappar eller kanske en tusenlapp extra.
Bagage är det ju populärt att ta betalt för, och frågan är vart man kommer landa i den den djungeln. Min aning är att man kommer få betala en grundavgift plus en kostnad för varje kilo vikt om några år. Det gäller för övrigt även för passagerare. Vi som är fullvuxna kommer att få betala mer.
Annat som kan vara lukrativt är att ta bra betalt för filmer som visas, ta mer betalt för sätena som har lite mer benutrymme, ta mer betalt för att få gå ombord först och andra sådana här småsaker som människor är beredda att få betala för när de skall resa.
|
|
|

2008-06-14, 07:48
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Swetrot
Jag hoppas toaletten i sådana fall skall betalar med quarters i ett klassiskt myntinkast. Då kan det bli en del roliga scener... :-)
|
http://youtube.com/watch?v=EYspsgIjb4U&feature=related
|
|
|

2008-06-14, 19:58
|
|
|
Ja, SAS vore ju bra och tryggt och åka, vet att man sitter bekvämt i dom planen, sen att landningsställen inte alltid fungerar på alla plan är en annan sak  hehe
Men Jag kommer att flyga i början av September,,, tror att det blir den 5:e och åker hem igen den 20:e september.
Jag får kila in på orbitz.com och se efter ... tack för svaret.
Är det nån här inne som åkt med dessa plan, U.S Airways,,, sitter man bra ? trångt ?? osv..
Mvh S & T
|
|
|

2008-07-21, 21:13
|
|
|
Flyga med US Airways
Hej!
Man flyger bekvämt med US Airways direkt Stockholm - Philadelphia.
Tid ung 8 timmar. Kom hem förra veckan med returen på under 7.5 timme!
Sätena i planet är i läder, bekväma, så man sitter skönt. Gott om plats för knäna, till skillnad från vissa andra flygbolag. Jag är själv nästan 190 lång. Vatten och dricka(soda) är gratis men vill man ha en ökl eller en flaska rött vin kostar det 5 dollar. Smma pris för hörlurar(ta med tid inköpta med två stift och det funkar ombord)
I regel sänder de en film ombord per väg.
Kan varmt rekommendera US Airways. t.o.fr USA. Customs och passkontrollen i PHL
gick mkt smidigare än den erfarenhet jag har av det i New York!
Trevlig Resa!
Gästskribent
(just hemkommen från USA)
|
|
|

2008-07-26, 22:45
|
Reg.datum: feb 2007
Rykte: 0
|
Billigt med US Airways
Och nu kan man flyga till new york för 2500kr tur och retur inkl alla skatter i augusti/sept. Vilken otur att jag redan har köpt min bilj till new york exakt samma datum. Ibland skall man tydligen vara ute i sista sekunden för att hitta billiga biljetter!
Flyg till USA för 2500 kr! | FlygNyheter.se
|
|
|

2008-07-26, 23:02
|
|
Den här 2500 kr kampanjen är iofs väldigt ovanlig, och med årets höjda bränslepriser trodde jag faktist inte den skulle återkomma. Återstår och se om dom kör kampanjen igen okt/nov med billiga biljetter för maj/juni nästa år.
|
|
|

2008-08-04, 12:33
|
|
|
Flyg INTE med US Airways
...om du inte är beredd att ta skit och eventuellt en försening på en sådär 30 timmar om du har otur.
Vi åkte från NY till Stockholm via Philly för två veckor sedan och fick uppleva det värsta jävla traumat i min resehistorik.
I Philly hade vi två timmars väntan innan vi skulle lyfta till Stholm - men det sket sig fullständigt. Vi blev fast i ett plan i SJU TIMMAR utan mat! Cabincrew visade sig inte förrän efter FEM TIMMAR då vi fick ett halvt glas vatten och två pyttepåsar med pretzels.
Efter SJU TIMMAR utan vettig information och ett oändligt taxande fram och tillbaka till gaten meddelade piloten att personalen hade fullgjort sitt skift och skulle gå av. Då visste man inte om man skulle skratta eller gråta... Ingen ny personal kom, vi fick kliva av planet och fick en lapp med ett nummer dit vil ksulle ringa FÖR ATT SJÄLVA BOKA OM VÅRA BILJETTER. Detta var ni mitt i natten, vi hade ingenstans att ta vägen och det fanns INGEN PERSONAL och ingenting att äta... Efter ytterligare fem timmar i kö till biljett disk så fick vi våra ombokade biljetter och tvingades sedan vara instängda på flygplatsen tills senare den dagen (18.00). Vi hade då varit på flygplatsen sedan 16.00 dagen innan. INGEN från US Airways brydde sig, ingen frågade hur vi mådde och vi blev helt ignorerade. Ett helt plan med människor irrade omkring i ett dygn! Är du snålare än smart så väljer du US Air. Är du smartare än snål väljer du vilket annat bolag som helst. NOLL RESPEKT, NOLL SERVICE och MASSOR AV ARROGANS!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|