ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-15, 20:13

LisaK

Nykomling
LisaK är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard Hyrbil utan kreditkort?
Jag och en kompis ska till LA i sommar och funderar på att hyra bil, men vad jag har hört verkar det som krav hos alla uthyrare att man måste ha ett kreditkort. Är det någon som vet om det stämmer? Jag har ett mastercard och min kompis ett visa, men ingen av oss har kredit på dessa kort. Tror ni att de kan accepteras ändå?

Vi är dessutom både två under 25 och undrar om det finns någon uthyrare som inte tar ut lika stor extraavgift för oss?
Svara med citat

Gammal 2008-05-15, 23:23

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Hej...

Jajamensan, du maste ha ett kreditkort av nagot slag, ett co-branded, alltsa ett VISA exempelvis. Kortet kan ju vara debit eller credit, och vissa bolag nojer sig med ett debitcard (det som ni har), dom reserverar pengar dar och tar ut dom fran kortet men dom ligger kvar i en kontrollfunktion tills vidare. Detta ar som du forstar inte sa lyckat. Det kostar extra pengar for hyrbilsforetaget och det tar veckor for dig att fa tillbaka ev refunds.

Med ett kreditkort sa loser sig detta mycket enklare eftersom du inte betalar nagot de facto forran om tidigast 30 dagar. Sa visst kan ni hitta foretag som ta debitcards, men det kan bli mer krangel. Fixa en liten kontokredit pa kortet bara istallet, tar 20 minuter pa en Internetbank och nar semestern ar slut och allt ar betalt sa kan kortinnehavaren ta bort krediten igen.

Det ar bra att ha ett kreditkort i USA. Man vet aldrig nar man kan behova pengar for oforutsedda handelser.

Vad galler 25-arsgransen, ni far leta runt lite. Mindre firmor tar inte alltid ut dessa extraavgifter, men de storre gor det oftast. Sok mindre firmor som inte ligger direkt i anknytning till flygplatsen. Da hittar ni sakert nagot. Hoppas detta hjalpte lite...

/MST
Svara med citat

Gammal 2008-05-16, 12:01

Gäst

Standard
Tack! Inga tips på dessa mindre biluthyrare?
Svara med citat

Gammal 2008-05-16, 20:47

Gäst

Standard
Jag har tidigare läst olika inlägg (inte nödvändigtvis på detta forum) att Killroy ordnar bilhyra för er under 25. Om det är så vet jag inte, har inte kollat, men det är ett tips i alla fall.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8