ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-15, 14:16

Gäst

Standard Priser på bilhyra
Hej,

Har bokat biljetter till LA i slutet av Juni och kommer att stanna i två veckor. Planerar att hyra bil under hela vistelsen. Har kikat runt lite på olika websidor med hyrbilar och slås av de låga priserna. Hittade till exempel en Mustang Cab för bara 4500:- med fria mil under två veckor. Däremot va det tveksamt va som ingick i försäkringsväg och va det kostade. Nån som har koll på vad man ungefär betalar per dag för försäkring?

Tack på förhand.

/Mathias
Svara med citat

Gammal 2008-05-15, 15:54

Gäst

Standard
Hej!

Jag o tjejen ska till Usa i sommar, vi har hyrt bil i Tenessee, vi får betala 2700:- för en vecka. Genom Swansons, då ingår alla försäkringar som behövs, är lite lurigt att hyra bil i Usa för dom vill gärna "pracka" på en en massa onödiga försäkringar mm. Men visst går det!

Så räkna med ca. 500:- per dygn för en bil, då är det givetvis ingen Mustang cab
Svara med citat

Gammal 2008-05-15, 16:00

Gäst

Standard Har du kollat amerikanska siter?
På amerikanska hyrbils-siter får man alltid fram ett lågt pris. Det beror på att (nästan) inga försäkringar ingår. Ett bra mått sägs vara att dubbla priset du får på siten för att få fram slutpriset. Anledningen (tror jag) till att inte försäkringar ingår är att ibland täcker försäkringen amerikanen har på den egna bilen även vid bilhyra.

Kolla istället på svenska/europeiska siter för bilhyra, t ex ebilhyra.com, holidaysauto.se, resfeber.se, mrjet.se etc.
Svara med citat

Gammal 2008-05-16, 10:34

Gäst

Standard
Tack för svar. Dock har jag hittat en PT Cruiser Cab på ebilhyra.com för bara 3900:- inklusive försäkring, fria mil, extra förare plus en full tank bensin. Det var därav jag hade förhoppning att man kanske kunde få en Mustang för ungefär samma pris om man bokade på en site direkt i USA.
Svara med citat

Gammal 2008-05-20, 12:33

Gäst

Standard Ska också till L.A =)
Ska du åka själv mathias? jag åker till L.A 23 juni och ska även jag stanna två veckor. Hyra bil finns också med i planen...

MVH Patricia
Svara med citat

Gammal 2008-05-25, 23:02

Gäst

Standard
Hej,

Jag åker tillsammans med en kompis. Vi har hyrt bil nu, på AA'A RENT A CAR(Los Angeles Rent A Car | LAX Car Rental | AA'A RENT A CAR). Kan starkt rekommendera dom, dom har bra priser.
Svara med citat

Gammal 2008-06-02, 01:18

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Det är oftast billigast att hyra bil i USA via svensk agent, eller via svensk sajt, eftersom man då blir rätt försäkrad.

Man skall också passa sig en del för olika tillval när man hyr bilen, t.ex. GPS eller barnstol. Hyr man bilen ett par veckor eller mer så är det ibland billigare att åka till närmaste Walmart och köpa tillbehöret istället för att hyra.

Tänk också på att jämföra vad det kostar att hyra bil i olika delstater om man bor nära gränsen. Att hyra en bil på JFK i New York kostar c:a 40% mer än att hyra samma bil på Newark (EWR) i New Jersey. Taxiresan där emellan blir väldigt lönsam.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8