ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-14, 13:27

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard Oregon??
Någon som har varit i Oregon som kan berätta lite om staten?
Vad finns att göra?

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2008-05-15, 15:49

Gäst

Standard Wilda Western!
Hej!

Har aldrig varit i Oregon själv, men brorsan var där förra året.

Ska man åka dit bör man nog vara lite historieintresserd, så man kan ta del av alla museum som finns. Är ju ett riktigt Western landskap som är fyllt med indianreservat, Den kända Oregon trail går bla där igenom. mm

Var själv i South Dakota förra hösten... en obeskrivlig resa om man som jag brinner för wilda western och allt vad de innebär.

Mvh Henke
Svara med citat

Gammal 2008-05-18, 10:17

Robin.larsson

Moderator

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Tack!
Var han på något museum som han skulle
kunna tipsa om?

Svara med citat

Gammal 2008-05-19, 13:54

Gäst

Standard Information Oregon
Hej!

Nu är min bror inte hemma men jag vet att han pratade om Oregon Coast, ska tydligen vara flera tiotals orörd kust som ska vara grymt sevärt, man kan b.l.a fiska skaldjur, hyra båt och på andra sätt upptäcka kusten.

Sen har du ju Columbia River Gorge, där bla det makalösa vattenfallet (Multnomah Falls) finns, som stupar 186meter rakt ner.. Det ligger utmed vägen Historic Columbia River Highway, ska tydligen finnas mycket att se utmed just den vägen!

Museum har du ju bla High Desert Museum, som finns utmed Highway 97, ska vara (om jag har förståt de rätt) en hyllning till Native American people. Låter intressant när man läser om det!

Om du åker till Oregon bör du inte missa Oregon Caves National Monument, grottorna upptäcktes 1874 av en jägare. Finns bla underjordiska floder mm just där.

Passa på och gör ett besök på Oregons enda national park också, Crater Lake National Park, där ligger Usa´s djupaste sjö (592meter).
Finns flera vackra utkiksplatser, vildmarkshotell mm där.

Jag läste om en gammal laglös stad som heter PENDELTON, numera är det en välkänd stad för Rodeoryttare och liknande, men förr var den laglös.. riktigt laglös, och mycket av den gamla staden ska finnas kvar, i form med museum mm. Under 1890 talet vävde dom filtar till indianerna, ska tydligen finnas en del att handla där om man vill.
Just de, ligger ett Museum där också -- Tamástslikt Cultural Institute, som bevarar minnet av 1800 talet.

Detta är lite som jag kommer på just nu, gå gärna in på nätet och såk, finna mycket att hitta om man söker rätt.

Mvh Henric
Svara med citat

Gammal 2008-05-19, 21:10

Robin.larsson

Moderator

Standard
Tack!
Nu har jag fått en hel del tips!

Tack!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8