ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-13, 15:45

Glad Tjej

Nykomling
Glad Tjej är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Smile Bröllop på Hawaii
Hej!
Jag och min sambo vill gifta oss på Hawaii. Bröllopet vill vi ska vara på stranden, och sedan smekmånaden på en Lyx kryssning i Hawaii, och besöka de olika öarna. Är de någon som gift sig på Hawaii ??? Firat smekmånad på en Lyx kryssning ??? vilket resebolag ska man välja ??? Är de någon som rest med Guldkustens resor ab eller vet om de är bra resebolag ???

Tacksam och Glad för alla svar !!!

Kram Glad Tjej
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 18:06

jesperw

Medlem
jesperw är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Vi funderade på att gifta oss i NYC, så jag satte mig in i en del av reglerna. Om du gifter dig i svenska kyrkan (i utlandet) så är giftermålet legalt, klappat, klart och du behöver inte göra något när du kommer hem.

Om du gifter dig utanför svenska kyrkan, så måste du antingen genomgå pappersexcersis för att giftermålet ska vara giltigt i Sverige eller helt enkelt genomföra en ny ceremoni med präst eller annan vigselförrättare här hemma.

Guldkustens resor känner jag inte till, men de kan säkert upplysa dig om vad det finns för kryssningar och ordna ceremonin.

Gammal 2008-10-31, 13:09

Gäst

Smile Samma funderingar
Hej,
Jag läste precis ditt inlägg om att gifta sig på Hawaii. Jag och min sambo går i precis samma tankar och har varit i kontakt med Guldkustens resor. Såg att det var i maj du la ut din fråga. Har ni kommit något längre i planeringen? Och i så fall har ni några tips och förslag?

MVH
En blivande brud
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 17:35

Gäst

Standard Hur blev bröllopet på hawaii ?
hejsan!

Hur blev bröllopet på hawaii. Bokade ni genom guldkustens resor? gifte ni er på stranden ? skriv gärna och berätta.

/ glad tjej
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 19:00

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Smile Hawaii bröllop
Hej! Jag tittade i telefonboken här och en firma som sysslar med det här är Beach Weddings Hawaii:
Beach Weddings Hawaii
Men jag känner inte till dem personligen. Om du har några speciella frågor om Hawaii, hör av dig igen!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8