ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-16, 18:58

aa_s_a

Nykomling
aa_s_a är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Exclamation Minneapolis-Chicago-Niagarafallen-New York
Jag och min sambo ska åka till USA och vi vill åka till ovanstående ställen.

En vecka i Minnesota/Svenskbygderna, sen bila till NY via Chicago och Niagarafallen och sen en vecka i NY.

Någon som gjort någon liknande resa som kan berätta? Kanske varit på någon av platserna eller vet vad bil/bensin kostar eller hotell etc!

Alla tips är välkomna!
Svara med citat

Gammal 2008-05-19, 14:07

Gäst

Standard Minnesota
Hej!

Jag är kanske inte till så stor hjälp, men jag har varit i Minnesota och New York.
Hyra bil i Usa är inte så förskräckligt dyrt, räkna med 500:- dygnet om du hyr den i Sverige innan du åker, vilket jag rekomenderar! Amerikanerna prackar gärna på dig en massa försäkringar mm. Har man då inte gjort något liknande innan så kan de vara skönt att veta att man har allt fixxat när man kommer dit!

I minnesota har jag varit lite överallt faktiskt, riktigt trevligt folk dessutom! Säger du att ni är svenska så blir dom jätteglada, för många av Minnesota-borna är svenskättlingar, och dom pratar mer än gärna nån timme om Sverige! Vi fick t.o.m rabatt på flertalet resturanger när vi var där
Just de.. Passa på och besök Mal of America om du ska till Minneapolis, världens största köpcenter (om jag inte minns fel!) De var de grymmaste köpcenter jag någonsin sett maken till..

New York är jag inte till någon större hjälp, har bara varit på Manhattan.

Mvh Henric
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8