ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-05, 05:11

GÅST

Exclamation Osäker vinnare
Klickade in på sida med fotografier på angela jolie.Vips var jag den miljonte "klickaren" och hade vunnit en resa till Orlando summer bay resort i USA.Är osäker på vinstens äkthet.resans värde är 3898$ och tydligen så vann jag 3000$ .898$ ville dom ha för bekreftelse av resan.mm.Fick en del namn och info men är mycket tveksam till verklig vinst.Dom skulle skicka alla papper och biljetter efter överföring av 898$ från mitt konto.Men jag har inte dom pengarna ännu.REsans gilltlghet är 18 månader så varför så brottom kan man undra.Har även fått en kod som står i mitt man och som jag ska använda vid korrspondens med dem.Men jag har bara telenummer till dom och det går till en växel.Jag är tacksam för alla råd och tips jag kan få.Då en eventuell över föring av pengar skulle ske nu på måndag 7/4-08 som är deras förhoppning.Stort tack på förhand.ps har varit inne på summer bay resort hemsida och kollat f..vad fint. ds
Svara med citat

Gammal 2008-04-05, 06:48

Gäst

Standard
Om man ska betala in pengar är det ingen vinst. Det finns så många blufföretag ute i världen. Jag hade aldrig betalat in några pengar. Susanne
Svara med citat

Gammal 2008-04-05, 12:47

Gäst

Standard D
Som susanne skriver, dom gillar o lura av dumma killar som er. Avstå e mitt råd
Svara med citat

Gammal 2008-04-05, 19:39

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Det ar en kand internetbluff, alla blir den "miljonte klickaren". Betala absolut inte in nagra pengar och kasta alla mail fran avsandaren.
Svara med citat

Gammal 2008-04-06, 18:42

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Det är en bluff, antagligen blir du av med pengarna. I bästa fall får du en resa som är värd en femtedel av det du betalat.
Svara med citat

Gammal 2008-04-11, 02:09

Gäst

Standard det är bara att köpa - ingen fara!
kör bara kör! tänk inte så mycket betala in pengarna bara!

hur skulle detta kunna vara en blåsning? hur sannolik är det?
Svara med citat

Gammal 2008-04-11, 08:36

Gäst

Standard Betala inte
Vad du gör betala inte in några pengar. Som en annan gäst skrev så är alla den milojonte som vunnit högsta vinsten.
Har själv nästan gått på en liknande grej men med vinst på lotter på en charterort. Det är nästan samma sak, man får högsta vinsten, får följa med till något kontor där dom vill övertala en att köpa något semesterkoncept. Vunnit en vecka på valfri semesterort inom deras koncept har man förstås också gjort men då måste man precis som du betala in en summa pengar först innan man överhuvudtaget får se vilka hotell som gäller.
Vi ringde konsumentupplysningen europa och de varnade oss för att betala in några pengar. Deras erfarenhet av dessa vinster är att det bara är en bluff. Så gå inte heller på dessa trevliga ungdomars övertalan när de vill att du ska ta en lott av dom om du är ute och reser. Du förstör bara precis som vi en hel semesterdag för att dom ska försöka övertala dig att köpa ett semesterkoncept eller vad det nu är dom har att erbjuda.
Eva
Svara med citat

Gammal 2008-04-11, 21:19

Gäst

Standard
Detta är något som man bör fatta om man har någorrlunda sunt förnuft, samma gäller även "konstiga email".

Har fått minst ett antal såna när jag bokade in mig på hostelworld. För det första dom som håller på med detta är inte dumma, dom vet att det finns folk som är väldigt lätt lurade, inte undra på att dom håller på.

Som sagt återigen, don`t pay or u losed.
Svara med citat

Gammal 2008-08-30, 11:31

Gäst

Standard Hur gick et?
Har just fått reda på att en vän till mig råkat ut för samma sak, och han betalade in de $898 som de ville ha i bokningsavgift....
Min spontana känsla var att han blivit lurad.
Sökte runt på nätet en dell och fann både det ena och det andra.
Nyfiken om hur det gick för dig

Mvh
Joacim
jl72@telia.com

Citat:
Ursprungligen postat av GÅST Visa inlägg

Klickade in på sida med fotografier på angela jolie.Vips var jag den miljonte "klickaren" och hade vunnit en resa till Orlando summer bay resort i USA.Är osäker på vinstens äkthet.resans värde är 3898$ och tydligen så vann jag 3000$ .898$ ville dom ha för bekreftelse av resan.mm.Fick en del namn och info men är mycket tveksam till verklig vinst.Dom skulle skicka alla papper och biljetter efter överföring av 898$ från mitt konto.Men jag har inte dom pengarna ännu.REsans gilltlghet är 18 månader så varför så brottom kan man undra.Har även fått en kod som står i mitt man och som jag ska använda vid korrspondens med dem.Men jag har bara telenummer till dom och det går till en växel.Jag är tacksam för alla råd och tips jag kan få.Då en eventuell över föring av pengar skulle ske nu på måndag 7/4-08 som är deras förhoppning.Stort tack på förhand.ps har varit inne på summer bay resort hemsida och kollat f..vad fint. ds
Svara med citat

Gammal 2008-11-14, 21:03

Gäst

Standard Hur gick det?
Samma sak har hänt mig, och har inte betalat ännu. Så vill bara veta hur det gick för din vän? Och hur det gick för dig som postade första inlägget? //Mattias
Svara med citat

Gammal 2008-11-14, 21:13

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Varför lyder du inte rådet att kasta bort brevet så fort som möjligt?

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2009-01-05, 22:52

Gäst Ida och Andreas

Standard Summer Bay Resort, freecruices.com LURAD!!
Hejsan,
pojkvännen fick nyss upp på skärmen att han var den miljonte klickaren på nån hemsida. Att han skulle ha vunnit 300$ och att han skulle inga ett nummer. Han ringde och fick prata med någon Ashley Lester, från ett företag som hette Summer Bay Resort.
Hon tog personuppgifter, namn mm. Hon sa dessutom att han vunnit en 13 dagars resa till Orlando i Florida!
Efter en stund sa hon; "sitter du fortfarande vid datorn?" Han svarade ja. Hon bad honom gå in på freecruises.com, där är första sidan ett username och password. Han fick ett username: summerbay och password: 802UK, sen kom sidan upp med själva vinsten, vart han skulle få åka, vad som ingick mm. Denna sida kan man dock också komma åt UTAN inloggning, se: 404 - Not Found

BLUFF BLUFF!!!

Sedan blev han skickad vidare i växeln och då var samtalet inte gratis längre utan då var det loka laxa. Men han ringde fortfarande till England, eller om det var Orlando (?) Billigt.... nee.

Han skulle få ett coustumer number, ett nummer på 3 siffror sedan UK sedan 6-7 siffror till.
När han hade fått det skulle kärringjäveln i telefonen ha hans kontonummer! Där sade jag stopp!

Bra var väl det, dessutom hade han ej kontonr på Visa, American Express eller Mastro (osäker på sistnämnda)

Googlade och hittade denna sida!
Som någon skrev om han ändå vunnit, varför betala? Och man hade 18 månader på sig att använda resan, så varför betala in direkt? Tjejen i luren sa "okey have a nice day" och lade på när Andreas, sambon, sa att han inte har nått kontonummer!

Andreas frågade "IS THIS A JOKE?" flera gånger men nej det var ju ett 10 årigt företag som aldrig ljuger... Bullshit!

Gå inte på det! Släng alla mail om ni får några.
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 10:07

Naxior

Nykomling
Naxior är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Smile
sen om ni får betala med VISA eller Mastercard eller liknande så kan ni nog säga hej då till alla era pengar på kontot, inklusive kredit
Svara med citat

Gammal 2009-01-26, 19:47

Gäst

Question hur gick det med summer bay reseort
Har just fått erbjudande också om vinst till summer bay resort för 898 US dollar hur gick det för dig åkte du iväg och var det bra eller blev det inte av jag har på mig till onsdag 28/1 för att bestämma mig.
Khatta
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 10:46

Jesla

Medlem
Jesla är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Men herregud människor, detta är ju typ internets äldsta bluff, jag trodde verkligen inte det fanns någon som var så dum att de ens övervägde att betala in detta?!
Om du inte anmält dig till någon tävling, hur skulle du då vinna? Skulle du få något pris för att du är den miljonte som besökt en sida där ett företag gör reklam för sig? That makes sence... not.
Well well, är man så dum att man delar ut sitt kortnummer till något random företag i USA får man skylla sig själv när kontot är länsat senare. Och chansen att få tillbaka pengarna...? Inte en chans.

"Om något verkar för bra för att vara sant, är det förmodligen det."
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 23:13

kvarnby

Medlem
kvarnby är inte uppkopplad
kvarnbys avatar

Reg.datum: feb 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jesla Visa inlägg

Men herregud människor, detta är ju typ internets äldsta bluff, jag trodde verkligen inte det fanns någon som var så dum att de ens övervägde att betala in detta?!
Om du inte anmält dig till någon tävling, hur skulle du då vinna? Skulle du få något pris för att du är den miljonte som besökt en sida där ett företag gör reklam för sig? That makes sence... not.
Well well, är man så dum att man delar ut sitt kortnummer till något random företag i USA får man skylla sig själv när kontot är länsat senare. Och chansen att få tillbaka pengarna...? Inte en chans.

"Om något verkar för bra för att vara sant, är det förmodligen det."
Kan bara understryka detta! Man vinner ALDRIG!

Resan blir garanterat dyrare än att köpa den på normalt sätt. Ovanligt att man stjäler pengar från konton men det kommer avgift efter avgift och de vet ju att har man betalt första gången så hoppar man inte av och förlorar sina första pengar utan fortsätter betala! Finns massor av olika bedrägerier som fungerar på samma sätt och som någon sa är det bland de äldsta på nätet

Gå aldrig på sånt här!!!!

Fundera inte ens på om det kan stämma eller på om det kanske ändå finns en chans att just Du vunnit den där miljonen på lotteriet Du aldrig tidigare hört talas om!
Jag har vunnit en miljon Euro ca. 4 gånger om dagen det senaste halvåret. Kan det vara möjligt utan att köpa någon typ av lott alls. Undrar var alla deras pengar ,resor mm. kommer från? Någon mycket generös mångmiljardär kanske?

Gammal 2009-01-28, 23:10

Ayar

Standard Summerbay
Hejsan alla dumma medmänniskor !

Jag gick på exakt samma sak som de flesta här inne har gjort. Priset var en lyxig resa till Usa där jag skulle på i Orlando några dar för att sedan åka till både Daytona och Bahamas. Dum som ja är ringde jag upp (det stod att samtalet skulle gå till Norrköping). En ung kille som hette darnell, om jag inte minns fel, svarade med amerikansk dialekt. Sedan kopplades jag vidare ytterligare 2 ggr. Alla de 3 som jag pratade med drog verkligen ut på samtalet och jag försökte gång på gång att få dem att avsluta samtalet eftersom jag trodde att det skulle kosta skjortan för min telefonräkning! Men de försäkrade mig alla att samtalet inte skulle bli dyrt eftersom de kopplades genom norrköping. Hursom helst så förlorade jag 125 dollar (1055 svenska kr) Men har ännu inte fått min telefon räkning. De jag undrar är, hur länge pratade ni andra med dessa människor?? Själv tror jag mitt samtal tog ca 40 min!

Hatar dessa människor som håller på såhär men får skylla mig själv som gick på de!
Svara med citat

Gammal 2009-01-29, 08:56

Gäst

Standard
Är det inte lite väl naivt att tro att de flesta här inne har gått på dylika bluffar? Förhoppningsvis är det långt mindre än 0,1% av alla som skriver här, annars börjar jag bli orolig för mänskligheten.

En enkel tumregel är: Har du inte tävlat, så kan du inte vinna.
Svara med citat

Gammal 2009-01-29, 09:07

Gäst

Standard
Jag vill inte verka otrevlig, men många i den här tråden verkar vara osedvanligt korkade. Hur i hela fridens namn tror ni att ni ska kunna vinna något om ni inte har tävlat? Miljonte besökaren? Jo tjena... Så en sida som visar bilder på Angelina Jolie och andra tjejer skulle alltså vara intresserade av att betala en resa till Florida för att just du är den miljonte besökaren? Tillåt mig småle.

Det är nog dags att skriva lite varnande inlägg om detta på olika forum, så att inte fler blir lurade. Uppenbarligen så finns det ju gott om människor som är dummare än vad jag trodde var möjligt. (Ursäkta, ni som har gått på det - hoppas ni har lärt er en läxa)
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 16:43

Gäst

Standard resa
hej jag har drabbats av samma som du. mej fick de så långt att kortnummer lämnades ut, de tog hela min matkassa.. De är en bluff. summerbay finns men resan får du betala dyrt för om du godkänner. allt mitt har lett till lesamhet, inga pengar polisärende o spärr av kort. GÅ INTE PÅ DENNA BLUFF varna andra du känner
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8