|
|

2009-07-16, 00:28
|
Reg.datum: jan 2008
Rykte: 5
|
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm
|
1) Hur mycket billigare blev det om du jämför med att du betalt för en liknande resa?
2) Hur är det med vinstskatt på en sådan här vinst?
/PeterO
|
|
|

2009-07-16, 11:39
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Har inte kollat. Grejen är att jag måste betala för resan i vilket fall som helst. Det är en form av lurendrejeri.
Ska jag åka på sådan resa så fixar jag det själv, då slipper jag vinstskatt och sånt. Plus att jag vet vart mina pengar tar vägen.
|
|
|

2009-07-16, 13:06
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av wkstrm
Har inte kollat. Grejen är att jag måste betala för resan i vilket fall som helst. Det är en form av lurendrejeri.
Ska jag åka på sådan resa så fixar jag det själv, då slipper jag vinstskatt och sånt. Plus att jag vet vart mina pengar tar vägen.
|
OK, jag missförstod dig. Nu är vi på samma spår (.båt.).
/PeterO
|
|
|

2009-08-18, 21:08
|
|
|
Miljonte vinnaren????Spärra ditt bankkort omedelbart. Jag har själv blivit vinnare.
Citat:
Ursprungligen postat av GÅST
Klickade in på sida med fotografier på angela jolie.Vips var jag den miljonte "klickaren" och hade vunnit en resa till Orlando summer bay resort i USA.Är osäker på vinstens äkthet.resans värde är 3898$ och tydligen så vann jag 3000$ .898$ ville dom ha för bekreftelse av resan.mm.Fick en del namn och info men är mycket tveksam till verklig vinst.Dom skulle skicka alla papper och biljetter efter överföring av 898$ från mitt konto.Men jag har inte dom pengarna ännu.REsans gilltlghet är 18 månader så varför så brottom kan man undra.Har även fått en kod som står i mitt man och som jag ska använda vid korrspondens med dem.Men jag har bara telenummer till dom och det går till en växel.Jag är tacksam för alla råd och tips jag kan få.Då en eventuell över föring av pengar skulle ske nu på måndag 7/4-08 som är deras förhoppning.Stort tack på förhand.ps har varit inne på summer bay resort hemsida och kollat f..vad fint. ds
|
Jag har själv blivit vinnare och blivit lurad att uppge mitt visakortnummer. Då jag inte har några pengar på kontot sa de att jag kanske hade ett annat med pengar på. Då jag svarade nej så la de på nästan omedelbart utan att slutföra det sista på sidan.
Jag spärrade mitt kort omedelbart. Har inte fått något mail som bekräftelse på det hela. Bara telefonnummer som inte finns.
Dessutom är jag ganska säker på att det är jag som får betala telefonräkningen. Fast de sa att de stod för den. Ska ringa min operatör i morgon o kolla.
VARNING - har försökt hitta deras hemsida men har inte lyckats än.
|
|
|

2009-08-21, 07:57
|
|
|
Bromsade i tid
Fick också detta fantastiska erbjudande. Kan dock tillräckligt med engelska, och hålla mig kall nog att ställa frågor. Det finns ingen anledning att låta dem jäkta dig. De måste ju få ur mig upplysningar för att få något för all tid de lägger ner. När de ville ha 6000 kr NU med en gång drog jag mig ur. Som sagt var varför så bråttom om jag får använda resan över ett år? Först ska man alltså betala 6000 kr, sedan måste man fixa flygbiljetter till florida själv. DYRT även om resten sedan skulle stämma och man får glassa på lyxhotell. Nä då beställer jag hellre egen resa och vet vad som händer. LÄMNA ALDRIG UT KONTONUMMER. plockar de 6000 kunde de väl haft råd att skicka riktig info med brev och tillhörande räkning, telefon nr mm. Så man har tid att kolla om det är en bluff. Det hjälper inte hur många gånger en säljare som "låter seriös" påpekar att det är sant. Hu....
|
|
|

2009-08-31, 19:56
|
|
|
Varsågoda, ett fungerande tel-nr till Summerbay resort
Hej på er!
Det verkar som att jag kan bistå er i alla fall med ett tel nr till Summerbay, som fungerar alldeles utmärkt; till deras Customer care: 001 4072841513.
Själv betalade jag "Promotional price" för 2vux+2barn, 898usd. I maj 2008. Se´n har det hänt saker här hemma, så nå´n resa inte blev aktuell. Ett år senare (dvs i våras) hörde jag av mig till dem, i hopp om att kunna få nå´t tillbaka. Nej, det blev inget )såklart), däremot så skulle det funkat inom 7dgr efter min inbetalning då, i maj. Det har flera i deras org intygat nu i efterhand. Om det stämmer eller inte, vet jag ju inte, men att jag fick trevligt bemötande och försök till hjälp kan jag säga (de skulle kolla upp regelverket och höra av sig och det gjorde de, en dag senare. Jag betalade inte tel-kostn heller då). Att jag gick back med 5457 kr är mitt eget fel, anser jag. Men att jag inte hoppar på ett tåg som detta nästa gång, ja, det har jag lärt mig.
Var på er vakt, gott folk, är min rekommendation.
Resebranchen är full med lurendrejare, tyvärr, och internet har det bara gjort det enklare och globalt för dessa skrupelfria människor. Hur just Summerbay skulle varit, lär jag aldrig få veta, däremot så finns det massor med klagositer på internet där de frekvent förekommer.
Ha det fint!
Bästa hälsningar!
|
|
|

2009-09-01, 22:19
|
|
|
Lita inte på summer bay resort
Detta hände även mig när jag plötsligt sökte på googles sökmotor "free mp3 downloads" där jaG klickade på den första länken. Plötsligt kommer det upp en "congratulations" där det står att man har varit den miljonte besökaren och kommer att vinna en resecheck på 3000 dollar. Såklart man blir chockad när man först ser den här congratulations skylten, och en tickande klocka på disney land biljetter. Jag tog upp telefonen och ringde det angivna numret. Dom berättade att jag hade vunnit en resa värd 3000 dollar, och en massa positiva saker om aktiviter... Plötsligt ville dom ha 898 dollar, för "promotion", så dom ville ha ditt visa nummer direkt. Utan några antydanden att jag verkligen har köpt någonting, läste jag tydligt upp numret (vilket blev till ett stoort misstag senare). Efter det fick man inte ta en tio minuters paus för att prata igenom med familjen, etc.
Allt dethär eländet slutade med spärrnign av kort, och bortslösad tid(jag pratade i över en timme innnan vi sa "goodbye".
Mitt tips till alla andra är att inte förlita er på dem här bedrägerierna, och att aldrig ta något förgivet innan du kan se det.
|
|
|

2009-09-27, 22:50
|
|
|
Känner mig så kränkt
Hej!
Häromkvällen fick jag också upp en popup, där det stod att jag vunnit 3000 dollar och en resa till Florida!
Jag ska vara fullkomligt ärlig och berätta vad som hände. Jag har sedan en längre tid lidit av sömnbesvär och bestämde mig denna kväll för att ta 2 tabletter och för en gångs skull gå och lägga mig i tid. Jag tog mina tabletter och borstade tänderna.. gjorde mig redo för natt. Mitt i allt kom jag på att jag behövde kolla mina mail, för jag hade väntat ett mer eller mindre viktigt sådant.
Hur som helst blir man inte alls sig själv om man sitter uppe på när man tagit sömntabletter och jag blev mer och mer yr- och helt ärligt hade jag tillslut ingen aning om vad jag höll på med. Tiden rann i väg och så ploppade "Congratulations"!!! upp i rutan.
Jag trodde på riktigt att jag hade vunnit och ringde det nummer, som stod längre ner på sidan.
Oj vad många grattis jag fick då, när "summer bay resort" svarade. Jag va nästintill chockad, för jag tänkte: "Herregud, tänk att jag vunnit- jag som aldrig brukar vinna något" (Men jag spelar aldrig heller så...  ) ! Dem babblade sin amerikanska väldigt fort, och jag fattade knappt ett ord- i min egen värld som jag befann mig i. Dem ville ha mitt kort nummer och jag minns att jag någonstans ändå tänkte att "hmm.. det här är inte rätt, men om jag inte ger dem det så vinner jag väl ingenting heller". Jag var så borta och hade svårt att se numren på kortet.. " Pay attention please Mam" sa hon jag pratade med.. lätt irriterad va hon, kan jag säga. Hon måste ha hört hur borta jag va...
Ja... det hela slutade med att jag vaknade dan där på och trodde jag drömt alltihopa. Hoppades iaf! Men icke. 6300 kr fattigare. Surt men sant. Hur som helst har jag ringt som en galning dit, för enligt deras policy har man rätt att avboka inom 7 dagar. Ja, jag ska få tillbaka pengarna inom 10 dagar, SÄGER DEM JA`! Tror inte ett dugg på det förrän jag ser pengarna. Dem säger nog så för efter 10 dar har ju 7 dar gått och man kan inte göra ett dugg åt det!
Jag känner mig så kränkt, fast jag på nåt sätt själv försatt mig i det här- det känns så dumt hela grejen. Så himla onödigt! Jag skäms så fruktansvärt!
Nåväl.
Livet går vidare, om än med 6300kr mindre på banken! Och jag vågar inte hoppas att jag får tillbaka några pengar. Men jag har i alla fall gjort det jag kan!
Är det någon mer som försökt få tillbaka pengar? Och hur har det gått?
Ha det! Mvh från mig.
|
|
|

2009-10-20, 22:41
|
|
|
Fina vinster...???
Jag letadepå Norvegian.com igår kväll, länkade vidare därifrån till lastminute, och kolla runt lite, och OPPPS jag var deras miljonte besökare och hade vunnit! Var ju bara tvungen att gå vidare och ringde (efter att ha kollat att riktnr var till Norrrköping). En amerikansk tjej svarade och förklarade att det var vidarekopplat, men på lokaltaxa, och började berätta om vad jag vunnit, jag sa att det är ju helt perfekt, jag fyller jämt nästa år och vill gärna åka till USA! Bla bla, nästa koppling, en annan tjej som ska beskriva vad jag vunnit, jag sa att jag vet, kom till skott, blev koppad till en annan tjej som var mycket mer rakt på sak, ville ha mitt kreditkortsnr och tyckte jag var oseriös när jag inte ville lämna ut det! hon sa typ;
Sorry, you had your chance, it wont come again...
MEN, jag har kvar deras POPup och har varit inne, jag vet inte hur många ggr sen igår, och var deras 1000000 besökare varje gång! Har jag tur eller vad??? Ok, jag är lite blond, men inte sååå blond! Här kommer en av länkarna som jag var inne på, ps, glömde säga, jag har INTE ringt dit igen...
Cruise Florida - Win a Caribbean Cruise vacation and get the inside track on cruise deals and discount travel
Lycka till ni som köpt det här, kan kanske funka, men jag ska försöka kontakta de som står som länkar till de här, Norvegian, Lastminute och berätta att de har ovälkomna besökare.
Som någon skrev, det blir nog billigare att boka själv!
|
|
|

2009-10-21, 09:27
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Var finns en länk från Norwegian till Lastminute, och var finne en länk från lastminute till "1 miljon besökare"?
|
|
|

2009-10-21, 09:53
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Kolla på Norvegian.com
|
|
|

2009-10-21, 13:11
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av olov
Kolla på Norvegian.com 
|
Jo, det är alltså en sajt som lagts upp på en vanlig felstavning. I orginal heter sajten norweigan.com
Tyvärr har seriösa sajter svårt att allokera alla möjliga felstavningar.
/PeterO
|
|
|

2010-01-05, 21:35
|
|
|
Gör såhär!
Jag tycker inte att jag är dum, men jag har också blivit lurad.
Ni som köpt resor ska veta att ni har 7 dagars ångerrätt. Faxa ett brev där ni skriver era login uppg, teln, och mailadress, costumer nummer. Skicka också ett brev till:
Summer bay resort canceling
25 Towne Center Blvd
Clermont, FL 34714
faxnumret är 001-352-242-2669
E-maila MMader@preferredguestgroup.com
Det är viktigast att skicka brevet per post, det är det som gäller.
Jag har själv gjort såhär och det funkar. hoppas man kan hjälpa någon.
|
|
|

2010-01-14, 21:42
|
|
|
Tack
Jag gick tyvärr också i fällan i förrgår! Nu när jag läste ditt råd fick jag ett litet hopp om att kunna ångra köpet.Har du fått tillbaka dina pengar?
Tack.
|
|
|

2010-03-08, 19:00
|
|
|
hei lantenot....
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Jag har också gått på det här men är inte fullt så ilsken.
- Det är klart att det inte handlar om någon vinst utan ett pr trick, locka så många som möjligt till time sharing visningar och hoppas på minst 10% utdelning. 'Vinsten' om $3000 tar de ut från egna etablissemang och hyrbils och kryssningsföretag de har egna intressen i. Sedan kammar de in $898 per intressent kan bli på kanske drygt 5000 'napp' inemot $5 miljoner i 'cash flow' långt innan varan konsumeras. Det är nog en bra affär!
- Men å andra sidan för 'idioterna' är det kanske inte så dumt. Rescensionerna på deras hotell är övervägande bra, vi hade i alla fall tänkt ha lång vintersemester och 15 hotellnätter + hyrbil i 7 dagar och så lite krims krams är ju inte så illa för $898.- drar man av gratishyrbilen $280.- innebär det $41.20 för två personer inkl frukost per natt ca 380.-kr. Även om deras 'package' bara är värt 1/3 av de $3.898.- 'package price 'de skryter med så är det ju ändå ett plus. Och sedan kan man ju hoppas på riktig champagne på visningarna av time sharing annars ljudliga protester!
-Skämt åsido väntar jag på kommentarer av detta och resultat av vidare efterforskning per telefon och nätet inom ångerveckan. Jo enligt 'blagger' har det gått att få refund, många ggr med hjälp av kreditkortsfirmor inom 7 dagar! Skulle resan bli av och det blir fiasko ja då har man fått en läropeng för 7.200 spänn!
Lantenot
|
hei lantenot... jag har ochså blivit lurad. Skulle gärna ochså villa haft refund. Skulle du kunnat gje meg nr till dom som ska hjälpa dig? så jag kan kontakta dom? varit hjätte tacksam för det  kram från en vän
|
|
|

2010-04-02, 23:01
|
|
|
Osäker vinnare
Har just avslutat ett långt samtal på 011-numret som skulle vara gratis. Det visade sig att de tömde mitt saldo på drygt 150 kronor och sedan ringde de upp mig på min hemtelefon. Så ville de då ha mitt Visakortnummer. Som tur var vägrade jag att uppge det. Kan inte det här polisanmälas så man kan få stopp på detta lurendrejeri. Mina 150 kronor anser jag vara förlorade, eftersom de ville ha mitt kortnummer för att ersätta mig (vilket de naturligtvis inte fick). Tack och lov att jag inte gick i fällan och trodde att jag skulle vinna något. Man borde ju dessutom förstått att 3000 dollar inte kan räcka för en 14-dagarssemester med allt som skulle ingå för fyra personer.
|
|
|

2010-05-01, 16:11
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av GÅST
Klickade in på sida med fotografier på angela jolie.Vips var jag den miljonte "klickaren" och hade vunnit en resa till Orlando summer bay resort i USA.Är osäker på vinstens äkthet.resans värde är 3898$ och tydligen så vann jag 3000$ .898$ ville dom ha för bekreftelse av resan.mm.Fick en del namn och info men är mycket tveksam till verklig vinst.Dom skulle skicka alla papper och biljetter efter överföring av 898$ från mitt konto.Men jag har inte dom pengarna ännu.REsans gilltlghet är 18 månader så varför så brottom kan man undra.Har även fått en kod som står i mitt man och som jag ska använda vid korrspondens med dem.Men jag har bara telenummer till dom och det går till en växel.Jag är tacksam för alla råd och tips jag kan få.Då en eventuell över föring av pengar skulle ske nu på måndag 7/4-08 som är deras förhoppning.Stort tack på förhand.ps har varit inne på summer bay resort hemsida och kollat f..vad fint. ds
|
Undrar hur det gått för dig och hur du gått vidare???
/filip
|
|
|

2010-08-17, 22:27
|
Reg.datum: aug 2010
Rykte: 0
|
Osäker vinnare???
Ja här är ännu en som förmodligen är lurad. Varför skulle det vara annat. Visste redan då att de var nåt som inte kunde vara ok.
Men jag säkerställde genom att ange American Express kort. Alla siffror men inte de sista 4. Men det var inget problem tydligen. Så därmed tänkte jag att nej du det där får de inte igenom på Amex. Men döm om min förvåning när plötsligt pengar var dragna ändå! Första tanken - ja då är det nog seriöst, och inga fler dragningar har gjorts på 4 månader. Inget meddelande från Amex heller om att någon gör försök med flera uttag.
Någon med liknande erfarenhet?
|
|
|

2010-08-20, 22:02
|
|
|
Miljonte besökaren
Har också just "vunnit" 3000 dollar. Ringde numret och blev vidarekopplad till Marge och sedan till en man och fick välja mellan hyrbil i 7 dagar eller Biljetter till Disneyland, 2 biljetter till Daytona car races fick jag och välja mellan Cancun(Mexico) eller Malaga(Spanien), sen var det kryssning i Bahamas 4 dagar och först var det Orlando i sex dagar. Det skulle bara kosta 899 dollar (6550 kronor) Jag gav efter stor tvekan ut numret till visa kortet, sedan tömde jag kontot innan de hann dra pengarna, men jag har blivit inspelad att jag godkänner (agree) till allt, så jag måste väl kontakta Summerbay Resort och tala om att jag ångrat mig annars kan de kräva mig på dessa pengar ändå eller?
|
|
|

2010-08-21, 09:44
|
|
|
Också lurad?
Hej,
jag råkade ut för samma som dig igår och sitter med ångest. Är det någon som faktiskt har åkt på detta eller är det ren bluff? Som tur är så är det några kloka som berättar hur man kan få sina pengar tillbaka!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|