ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-17, 20:56

Gäst

Standard dåliga områden
Var ska man INTE bo om man ska besöka Tex Miami. Vet med erfarenhet av bla Los angeles att det finns ett antal områden som inte är lämpliga att bo i. Jag känner inte til Miami alls så jag har inte någon som helst aning.
Har tidigare i Los Angeles hamnat i så hemska områden att man inte vågat gå ut när det var mörkt. Vill inte uppleva det igen

snälla, nån som vet?
Svara med citat

Gammal 2008-02-20, 18:40

Gäst

Standard
Kan du tipsa om områden man skall undvika i los angeles?? Skall dit i mars-april o har inte varit där tidigare.

Ang Miami så tyckte jag det var skönt att bo ute i fort lauderdale (där e allt lungt men med lagom fest stämmning, perfekt för par) och sen köra dit man känner för men var inte inne i Miami alls på kvällstid.
Svara med citat

Gammal 2008-02-21, 00:46

Gäst

Standard Miami Beach
Hej själva downtown Miami är inte något att bo i. Man ska definitivt undvika litle Haiti, Skam an bara bo över en natt för att åka vidare så kan man bo på eller nära flygplatsen. Annars är det South Beach, Miami Beach (en egen stad) eller andra turistområden som gäller. Eller om man vill ha det lugnt, North Miami Beach eller Surfside ännu längre norrut.

Mvh. Jörgen
[spamlänk raderad av olov]
Svara med citat

Gammal 2008-06-26, 10:22

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej själva downtown Miami är inte något att bo i. Man ska definitivt undvika litle Haiti
Jag kan rekommendera 1:klass Florida som har bra koll på Miami bl a. (de rekommenderar att överhuvudtaget inte vistas i Litle haiti vill jag minnas )

Undvik Marco polo Resort hotell som ser väldigt flådigt ut i lobbyn men rummen är kassa om man inte tar en svit eller liknande.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8