ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-28, 17:09

Sbn

Standard San Francisco - Los Angeles
Hej!

Vi tänkte åka Road 1 (visst heter den så?) mellan SF och LA och undrar om någon vet hur lång tid det kan ta? Vi tänker stanna någonstans på vägen och sova en natt så vi har två dagar på oss att köra mellan städerna. Någon som har tips på ett bra ställe att stanna och sova på?

/S
Svara med citat

Gammal 2006-06-28, 17:59

Hejje

Standard ...
Är ca 75-80 mil mellan Frisco och LA om man kör längs havet.

Stanna i mitten kanske ??
Svara med citat

Gammal 2006-06-29, 11:07

Standard
Hej.

Jag vet den ungefärliga längden på sträckan mellan SF och LA men jag har hört att vägen är krokig och att man inte kan köra så fort. Det var därför jag undrade hur lång tid det tar.

Vi funderar på att boka boende innan vi åker och då är det så svårt att veta om man hinner dit innan kvällen eller om man är där alldeles för tidigt.
Svara med citat

Gammal 2006-06-30, 12:54

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 6

Standard
Jag åkte den vägen 1994 och minns att vi stannade i en håla som heter San Luis Obispo. Det är ca. 25 mil från LA.

Boka verkar onödigt då det kryllar av motell. Det är bara att köra in i nån stad när man känner för det och leta upp nåt.
Svara med citat

Gammal 2006-06-30, 14:39

saber_swe

Standard
Vi körde denna underbara väg (Highway 1) från LA till San Fran för 2 år sedan. Det är en fullständigt fantastisk resa! Vi gjorde detta på 2 dagar, men jag rekomenderar 3 dagar! (eller längre beroende på hur mycket man vill se. Det finns många underbara resmål längs denna väg där man kan stanna flera dagar på varje om man känner för det)

Jag rekomenderar varmt att sova i t.ex. Cambria
http://www.cambria-online.com/
Där är väldigt fint!
Andra roliga ställen var "Solvang" som är en konstig liten stad som är ett "minatyr danmark" - mycket kitschigt!
Man bör inte heller missa "17 mile drive" längst ute på udden vid golfbanan Pepple beach - underbar natur och kust parti.

Jag har kanske fler tips och länkar ifall ni är intresserade.

Ni kommer att få en kalastripp i vilket fall som helst - det är garanterat!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8