ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-06-18, 15:06

lott25

Standard Statist i nästa stora film från Hollywwod?
Bara undrar ifall det är någon som vet hur det funkar med Auditions till filmer i LA/Hollywood? Om det överhuvudtaget går...vart det finns..om det kostar något..vad man skall ha med sig?
Jag har letat på nätet..men inte funnit nån direkt info.

Ja det är många frågor..men förhoppningsvis är det nån som vet! ops:

Lott
Svara med citat

Gammal 2006-06-20, 12:10

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Svar på frågorna har jag inte men det var inte ett dugg svårt att hitta massor med information på nätet. Googlade på "casting extras hollywood" (utan citationstecken) och då bör du hitta det mesta.

På sidan http://www.la411.com/Production_Supp...cies/Index.cfm

....finns det t.ex. 36 länkar och telefonnummer till Casting agencies runt Los Angeles.
Svara med citat

Gammal 2006-06-20, 13:52

Katta

Medlem
Katta är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: dec 2005

Rykte: 0

Standard
Jag "snubblade" in i en filmspelning i New York och lurade min in bland statister. Fick ju inte betalt, men fick titta på Mel Gibson i ett par timmar vilket var helt OK..
Jag prade då med en del "riktiga" statister, och det verkar fungera på samma sätt som här. Man registrerar sig på statistsidor där man får reda på var och när det behövs statister. Att registrera sig kostar en liten peng på vissa sidor, men det finns säkert de som är gratis också. Som vanlig statist tror jag arvodet är lika litet som här, men söker du aktivt och med lite erfarenhet kan man få uppdrag som ger lite mer betalt.
Svara med citat

Gammal 2010-05-26, 13:13

Ossian 67

Standard statist i nästa stora film från Hollywood
Hej !

Jag letar efter samma sak. Hör av dig om du hittat nåt. Jag hör av mig om jag finner en väg.

Ossian
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8