ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-14, 19:02

Smulia

Nykomling
Smulia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard Hotell i Ungern?
Hej

Vi ska bila ner till Serbien i sommar och tänkte åka via Tjeckien, Slovakien och Ungern. Om våra planer stämmer borde det vara ganska lagom att stanna och sova i början av Ungern, typ Györ, är det någon som kan rekommendera något bra boende

Smulia
Svara med citat

Gammal 2010-03-16, 14:25

budapest.nu

Nykomling
budapest.nu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
Hej.

Här finns massor av hotell och vandrarhem i Györ:www.gyor.hu

Varav jag själv skulle rekommendera t ex Aranyszarvas Fogado, som ligger på en charmerande liten ö mitt i stan. Home

Györ är annars en fin liten stad, värt att övernatta där, tycker jag.

När kommer ni förbi/genom Ungern? Det finns jättemånga program och festivaler sommaren runt, det vore synd att missa dem pga dålig timing.

::.. O.Z.O.R.A Festival 2010 .:. 3-8 August ..:: - början/mitten av juli
Sziget.hu - Balatonsound 2010 - början av juli
Sziget.hu - Fesztivál 2010 - början/mitten av augusti

20:e augusti är nationaldag i Ungern, med sjysta program i Budapest.

Hoppas att det hjälpte. Du kan kolla andra möjligheter och sevärdheter i Budapest här (på svenska): Upplev Budapest - Budapest Guide, hotell, lägenheter, restauranger, shopping i Budapest

Ha det så bra!

Janos

Gammal 2010-03-21, 11:10

Smulia

Nykomling
Smulia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Smile
Hej Janos
tack för ditt svar, ja vi kommer bara åka igenom Ungern eftersom vi har siktet inställt på Serbien, men du kanske vet om det är bra väg genom Tjeckien, Slovakien och Ungern, vi hade nämligen funderingar på att ta den västliga sidan genom Tyskland ner men har hört att den östliga sidan är närmare för oss?
Hälsningar Smulia
Svara med citat

Gammal 2010-03-22, 11:42

budapest.nu

Nykomling
budapest.nu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
Hej.

Asså den absolut kortaste vägen är genom Polen, Slovakien, Ungern till Serbien. Finns färja till Gdansk (fr Nynäs), sedan är det söderut genom Krakow, sedan genom Slovakien -- där inte finns några jättesjyssta motorvägar, förutom genom Bratislava. Hela denna väg är europavägen E75 (Gdansk-Beograd).
Kommer ni från Bratislava, hela vägen genom Ungern tar ung 5-6 timmar. Glöm inte att motorvägarna är avgiftsbelagda i Ungern (och så som jag vet i Österrike och i Serbien med.) http://www.budapest.nu/transport_i_ungern/

Genom Tyskland kan man också åka, det tar ungefär dubbel så mycket tid: genom Prag, Bratislava, kanske en stopp i Vienna, Budapest.

Gammal 2010-04-13, 13:47

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 1

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av budapest.nu Visa inlägg

Genom Tyskland kan man också åka, det tar ungefär dubbel så mycket tid: genom Prag, Bratislava, kanske en stopp i Vienna, Budapest.
Det stämmer inte alls! Kör man Berlin-Dresden-Prag-Bratislava-Budapest tar det lika lång tid. Den vägen är något längre, men det är motorväg hela tiden och på så vis går det smidigare.

Google Maps kan man jämföra olika sträckor, det skulle jag rekommendera innan varje bilsemester!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8