ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-08, 08:39

O__

Standard Betraktelser från en helg i Budapest i höstas
Hej!

Var en kort sväng i Budapest i höstas och delar med mig av mina erfarenheter från flyg, hotell, restaurang och museumbesök på min blogg. Klicka nedan, mycket nöje

På väg – en blogg om resor, 50h i Budapest del 1
Svara med citat

Gammal 2010-02-09, 19:12

O__

Standard Del 2
Då var del 2 också färdigksriven

På väg – en blogg om resor, 50h i Budapest del 2
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 00:00

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 1

Standard
Ja vad ska man säga. Ni gick miste om en del turist-måsten såväl som insider-secrets. Men för den korta resan hann ni ändå med en hel del. En riktigt kul läsning var det, så jag tackar för länken!

Vad gäller badet har du rätt. Gellért är ganska överskattat. I och för sig har byggnaden historiskt värde, och det brukar vara en stor grej att kunna säga "jag har varit där". Men Budapest har över 120 bad, och Szécsenyi-badet (i stadsparken) är nog det jag skulle rekommendera mest.
Svara med citat

Gammal 2010-02-16, 18:59

O__

Standard
Hej!

Kul att du gillar bloggen. Vi försöker uppdatera så gott som varje dag, och det kommer bli liknande reseberättelser då och då.

Vi verkar vara inne på samma linje vad gäller Gellert. En sak som jag tror vi borde hunnit med men missade är att gå på Saluhallen. Den pratas det ju också om!
Svara med citat

Gammal 2010-02-16, 21:49

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 1

Standard
Det har du alldeles rätt i. Saluhallen är nog den mest ungerska turist-attraktionen i hela Ungern! Men i och med billigflyg-yran är ett återbesök inte längre utom räckvidd

Ska hålla utkik på bloggen hädanefter. Verkar som en kul idé.
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 10:36

budapest.nu

Nykomling
budapest.nu är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard
Ja, jag håller med ang. baden: Gellert är inte så bra som Szechenyi Badet. Och dessutom är Gellert nästan alltid fullt med hotellgäster.
Ja kan också föreslå Rudas- och Kiralybadet, som är unika på så sätt att de byggdes för 400 år sedan... De är små, men medeltidsatmosfären garanterad!
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8