ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-12, 16:20

Gäst

Standard Långweekend i Budapest i höst?
Hej!
Jag funderar på att överraska min gubbe med en liten långweekend i höst då vi varit tillsammans läänge.

London har jag haft i tankarna och även paris, men nu även Budapest.
London känns inte såå romantiskt, mest shopping, å då även dyr shopping, Paris känns bra mer romantiskt, men då också dyrt.

Budapest lockar då- billigt om jag inte fått det om bakfoten, bram ed shopping och bra spamöjligheter.

Finns det Billiga boenden? (inget delat rum på hostel tack!)
Svara med citat

Gammal 2009-05-13, 07:02

siggiboy81

Nykomling
siggiboy81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Romantisk helg i Budapest
Hej!

Jeg tror at Budapest kan være et kjempegodt alternativ til London, og det er helt sikkert mye billigere. Det finnes billige leiligheter i september/oktober som koster under 50 Euro pr. natt for to personer med kjempegod kvalitet i Budapest, og i tillegg så er det jo masse spa muligheter (Szechenyibadet er min personlige favoritt der det er 38 graders vann innendørs og utendørs året rundt) og så er det jo masse shoppingcenters, gågata Vaci Utca og lignende!

Og ikke minst er det et utrolig panorama som finnes langs ved Donau der dere kan se slottet, parlamentet, gellert berget, broene (du finner ikke så fint panorama noe sted i London) .

Håper disse svarene kan hjelpe! Om det er noe mer hjelper jeg gjerne!

Sigbjørn
Budapest Guide
Svara med citat

Gammal 2009-05-13, 10:18

Gäst

Standard tackar!
Du det var ett jättebra svar jag fick! väldigt tacksam!!
Och att spamöjligheterna är så många är ju helt underbart
vars söker jag om jag vill hitta lägenheter till uthyres förresten?

Jag hörde runt lite bland vänner igår kväll, och dom som hade varit där sa att tjeckien/prag vore ännu bättre, för att stadskärnan är mer samlad där, lättare att hitta och gå runt, stämmer det?
Svara med citat

Gammal 2009-05-14, 09:04

siggiboy81

Nykomling
siggiboy81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Rykte: 0

Standard Leilighet, Praha, Budapest
Hei igjen!

Hvis du leiter etter leilighet kan du surfe på internett, du kan jo selvfølgelig også se på linken nedenfor!

Det er veldig mange som sammenligner Budapest og Praha og det er to byer som ligner på hverandre. Jeg har vært i begge og siden jeg jobber som guide i Budapest var jeg spent på hvilken by som var best. Og det dine venner sa om Praha at bykjernen er tettere og kanskje også bedre er sant. Men det de glemte å si er at Budapest har Donau og et fantastisk panorama som Praha ikke har (de har jo også broer og en elv, men det er ikke så fint som Budapests).

Jeg skrev en artikkel om dette på engelsk for en stund tilbake. Den heter Budapest vs. Prague.

Om jeg var deg ville jeg besøkt begge byene

Sigbjørn
Budapest Guide
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8