|
|

2006-06-06, 18:21
|
Reg.datum: jun 2006
Rykte: 0
|
Tips om Budapest!
Ska åka till Budapest en vecka i sommar. Har koll på en del och har inhandlat en resebok, så jag vet lite vad jag ska se. Men nu undrar jag om ni som redan varit i Budapest har något tips utöver detta? Reseböckerna tar ju inte upp allt och kan glömma sånna där guldklimpar ibland!
Undrar också vad badet på Gellerthotellet, samt i stadsparken, kostar??
Tacksam för svar!! //Nenea
|
|
|

2006-06-09, 15:31
|
|
|
Lyckliga du ! har varit många gånger i budapest om har aldrig fått nog.Du måste bara gå till saluhallen o titta o handla (jämför priser på olika affärer) .Gamla stan är ett måste liksom alla mysiga restauranger.Åka ut till Margit sziget o bada , dessutom finns det många badinrättningar (kom ihåg badmössa) pris kan jag inte säga men det är inte dyrt.En annan upplevelse är att gå på cirkus.Det finns en permanent cirkus byggnad , kan lova dig att det är kul, inte att jämföra med cirkus här i Sverige Som kvinna är det billigt att göra vid håret , passa då också på att få manikyr. O NJUT!!!! Lite tips o hoppas du får en lika härlig upplevelse som vi har haft alla gåner vi har varit där.Vi ska bila dit i slutet av augusti , då vi först ska ner till Balaton för att sen ta oss till underbart vackra Budapest
8) MVH Laila
|
|
|

2006-06-13, 10:47
|
Reg.datum: mar 2006
|
Man ska inte lita pa reseguider. Battre boka en privat auktoriserad guide om man vill veta mer an vad Lonely planet skriver.
Egentligen kan jag rekommendera ratt sa mycket men da maste man veta vad du ar intresserad utav.
Om du behover en auktoriserad svensk talande guide ar det bara att kontakta mig pa budapestguide@yahoo.com
|
|

2007-07-06, 16:35
|
|
|
Ungern
Kul att Du ska resa till Ungern. Det finns mycket mer att se än Budapest.
Mitt emot hotell Gellert, ligger en fantastisk liten katolsk kyrka insprängd
i berget. Om vädret är bra, som det ofast är, så är det roligt att promenera i den stora parken vid hjältarnas torg. Där finns både tivoli och en djurpark men själva parken är vacker. Ta tåget från västra stationen - Nyugati till den lilla barockstaden Vác, med c:a 27.000 inv. Det tar c:a 40 min. Där finns en hel del restauranger, affärer, en vacker promenadväg - cykelväg längs Donau.
Svarar gärna på fler frågor, vänligen Marie-L
|
|
|

2008-01-04, 20:18
|
|
|
Tips om bad
Du undrade vad Gellertbadet kostar - mer än det är värt skulle jag säga. Spendera hellre dagarna på Scecnyabadet på Pest-sidan istället. MYcket bättre. Många fler bassänger och vackrare.
|
|
|

2008-02-20, 15:50
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nenea
Ska åka till Budapest en vecka i sommar. Har koll på en del och har inhandlat en resebok, så jag vet lite vad jag ska se. Men nu undrar jag om ni som redan varit i Budapest har något tips utöver detta? Reseböckerna tar ju inte upp allt och kan glömma sånna där guldklimpar ibland!
Undrar också vad badet på Gellerthotellet, samt i stadsparken, kostar??
Tacksam för svar!! //Nenea
|
Var där nyligen. Underbart! 2900 ft kostar det för tillgång till alla pooler+bastu samt ångrummet. Du får 400/800 ft tillbaka ifall du går två/tre timmar innan stängningsdags.
|
|
|

2008-03-18, 17:30
|
Reg.datum: mar 2008
|
ft
Köpte 2 skinnjackor när jag var där för 25 000ft/st(ca 900kr/st), kul att langa upp 50 000 för 2 jackor :-) Sen innan jag reste därifrån gav jag bort pengarna jag hade kvar ca 20 000 ft till några uteliggare som precis vaknat upp och låg och pratade med varandra på sina madrasser i en gångtunnel.
Ibörjar tyckte man det var för mycket att lämna 1000ft i dricks... men tänker man efter så är det bara ca40kr:-)
Senast redigerad av aspan den 2008-03-18 klockan 17:33.
|
|
|

2008-03-23, 21:11
|
Reg.datum: mar 2008
|
Hej Nenea!
Om du behöver hemtrevligt boende eller hus vid Balatonsjön som ni kan hyra, ni är alltid välkommna att kontakta mig!
Jag är en ungerska kvinna, jag bor i Sverige o uthyr centrala lägenheter i Budapest o hus vid Balatonsjön.
E-post adress: budapest.lagenheter@t-exit.com
0046735046816
Andrea
|
|
|

2010-11-20, 11:58
|
Reg.datum: mar 2010
|
Tips om Budapest
Hej,
Jag har varit ett trettiotal gånger i Budapest och längtar ändå tillbaka. Några favoriter är Sightseeing med båt på Donau är underbart, besöka Buda castle och SPA så klart. Jag har skrivit fler tips på min blogg Travelgirl around the world: Blooming Budapest
Trevlig resa! Mvh Marie
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|