ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-28, 20:43

Elvira

Nykomling
Elvira är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Standard Resa med buss och tåg i Tyskland.
I höst ska jag på en julmarknadsresa i Tyskland. Jag ska bo i Schulenberg i området Harz, 15 km frånl Goslar. Vi tänker resa med färjan till Kiel och därifrån åka tåg och buss, det kommer att bli en hel del tågresor eftersom vi tänker besöka julmarknaden i både Celle och Goslar, kan bli Hannover också. Jag undrar, är det någon som vet om vi kan köpa någon sorts biljett som är rabatterad. Jag har tänkt skriva till tyskland-info men de har gjort om sin hemsida så jag hittar inte någon kontaktperson. Om någon kan hjälpa mig med detta så är jag tacksam för alla svar.
Svara med citat

Gammal 2011-06-30, 17:50

fileoscar

Medlem
fileoscar är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 5

Standard Tåg i Tyskland
Inte säkert att jag kan hjälpa dig men eventuellt hittar du något som passar här: bahn.com - din reseportal för tåg, hotell, storstadssemester och biluthyrning . Se under "erbjudanden".
Svara med citat

Gammal 2011-06-30, 18:03

Elvira

Nykomling

Standard Tack!
Tack snälla, jag tror att det blir en bra hjälp för oss, dessutom att vi kan läsa allt på svenska. Jag och min vän ska kolla igenom alla erbjudaden och fixa till vår resa till ett bra pris. Tack än en gång.
Svara med citat

Gammal 2011-07-07, 19:40

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Det finns 2 olika biljetter som kan vara till nytta:

*Schönes-Wochenende-Ticket
Upp till 5 personer för ett fast pris i 2a klass. Gäller en hel dag (lördag eller söndag) med oändliga resor på tågen RegionalExpress, RegionalBahn och S-Bahn genom hela Tyskland. ICE och InterCity är uteslutna.
Pris 39€ på DBs hemsida eller i automater på stationerna. 41€ hos biljettförsäljarna.

*Quer-durchs-Land-Ticket
Samma som ovan, fast giltig även vardagar.
Pris 42€ för 1 person, därefter 6€ för varje extraperson. Maximalt 5 personer.

Varje län (Bundesland) har dessutom s.k. Länder-Tickets för 28€. Oändligt antal resor för upp till 5 personer, en hel dag inom länet.
Då gäller det dock att ha koll på länsgränserna

Hoppas det hjälpte!
Svara med citat

Gammal 2011-07-07, 21:55

Elvira

Nykomling

Smile
Tack för den informationen, jag och min vän ska gå igenom din information, den känns som en god hjälp för oss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8