ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-20, 10:28

Jockeee

Standard Semester i Rostock
Hej,

Jag och Sambon och lilla dottern på 6 månader ska spendera 6 nätter i Rostock. Behöver lite tips på vad man kan göra där och vart man ska åka på utflykter osv Vi har bil med oss men är inte jätte sugna på att åka allt för långt från staden.
Svara med citat

Gammal 2011-06-27, 15:48

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Rostock i sig är inte så imponerande. Gamla stan är mysig men det hinner man se på några timmar. Den enorma sandstranden i Warnemünde rekommenderas! Det ligger ett stenkast från Rostock och där finns det gott om restauranger längs strandvägen. Pendeltåg trafikerar 2ggr i timmen direkt från centralstationen i Rostock till strandområdet.

Wismar och Schwerin är fina små hansastäder inom 1h körtid från Rostock, väl värda en dagsutflykt!
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 13:27

Gäst

Standard
Hej,

Tack för svaret Känns ju som man borde kunna spendera några nätter där ändå då standen är relativt stor? 200 000 invånare är ju lite mer än 40 000 som bor i här där jag bor.
Svara med citat

Gammal 2011-06-29, 16:56

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Jämför med 40.000 är Rostock kanske lite mer intressant. Sen beror det också på vad man söker. Har ni tur med vädret kommer ni inte kunna slita er från Warnemünde, det kan jag i af lova!
Svara med citat

Gammal 2011-10-25, 13:23

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Rostock "känns" inte som en attraktiv stad, åtminstone inte för mig. Däremot har jag pratat med flera tyskar som säger att det faktiskt ÄR en fin och bra stad. Det är ju ingen jättemetropol men tillräckligt stort för att ha något att erbjuda. Vad gjorde ni under era dygn där?

Det är ju lätt att ta sig dit. Och har man ungar är ju t.ex. gamla goda Hansa-Park på en dagsutflykts avstånd...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8