ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-12, 22:57

Evvan

Nykomling
Evvan är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Rykte: 0

Standard Boende för festbrudar i Berlin!
hej!
jag och två tjejkompisar ska åka till Berlin i början av juli och är mest sugna på fest och shopping.

Vart ska man bo? Berlin är ju så otroligt gigantiskt, men vi vill ha nära till goa klubbar och bra, billig shopping och gångavstånd till allt av det.

Pris tänker vi oss en 300 kr/natt/person.
Vi vill inte bo i sovsal, utan ha ett eget rum för oss tre, helst med eget badrum med.

Tacksam för svar!
Peace.
Svara med citat

Gammal 2012-03-30, 14:58

kanel

Nykomling
kanel är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2012

Standard
Spontant någonstans i Friedrichshain eller Kreuzberg. I närheten av S/U-bahn Warshauer Strasse (F-hain) finns det mängder med klubbar och barer, även runt Görlitzer Park och Schleissches Tor (X-berg). Vill ni turista mycket så kanske Mitte är bättre och då så nära Alexander Platz som möjligt. Där finns även bra shopping och en hel del nattliv även om det är av det turistigare slaget i jämförelse med ställena kring tex Görlitzer Park. Fördelen med att bo i närheten av Alexander Platz är att det är de stora knutpunkten i stan och man kan ta sig i princip varsom helst.

Men överlag så är forna Östberlin (Friedrichshain, Prenzlauer Berg, Mitte) att rekomendera. Samt östra delarna av Kreuzberg som tidigare nämnts. Ni har en ganska rejäl budget så det finns ingenting som hindrar er från att checka in på de lite dyrare hotellen mitt i smeten. Men kolla gärna vandrarhem också, många av dem har mindre rum som man kan få ha för sig själv.
Senast redigerad av kanel den 2012-04-02 klockan 10:19.
Svara med citat

Gammal 2012-04-18, 15:03

pelleagio

Nykomling
pelleagio är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Ni ska bo i Österberlin eller i Kreuzberg/Neukölln. Billigaste möjlighet å bo i Berlin är Couchsurfing men med flera vänner är det kanske problematiskt. Vandrarhemmet Alcatraz Backpacker Hostel i Prenzlauer Berg är bra. Jag var där i december. Check it out.
Shopping tips: Onlineshop från Berlin ibland har Sale i en hemlig pop-up-shop. Och på söndagen er loppmarknaden i Mauerparken.
Senast redigerad av pelleagio den 2012-04-24 klockan 10:30.
Svara med citat

Gammal 2012-04-23, 14:38

Wiik11

Nykomling
Wiik11 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Som sagts tidigare, gamla Östberlin eller Kreuzberg. Skulle specificera det till F-hain eller Kreuzberg om ni vill vill bo nära de bästa klubbarna (och även second hand-affärerna), vilket jag antar att ni vill. Runt Warshauerstrasse i F-hain eller runt Kottbusser Tor i X-berg, är mina tips. Det finns ganska många hostel där man kan boka egna rum, men värt att kolla couchsurfing också!

Ha så roligt, Berlin är helt underbart!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8