ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-20, 16:19

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard Tropical Islands
Någon som har varit på Tropical Islands utanför Berlin och kan ge lite förstahands-åsikter? Jag bor själv i Tyskland men ingen jag känner här har varit där, vissa har aldrig ens hört talas om det

För er som inte känner till Tropical Islands: officiella hemsidan
Svara med citat

Gammal 2011-04-20, 17:11

Bergling

Globetrotter
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Är lite nyfiken jag med. Har haft småplaner på att besöka detta ställe med familjen.

Helt klart är det nog att det är bil som gäller om man skall dit. Jag har kollat på möjligheterna att åka kollektivt från Berlin, men det verkar lite halvkrångligt, speciellt om man inte är så haj på tyska.
Svara med citat

Gammal 2011-06-02, 13:53

Gäst

Standard Nakenhet?
Har hört att folk är nakna i relaxavdelningen samt i bastun + att det inte är separerat män och kvinnor, vet någon om detta stämmer? Är inte så pigg på att vara naken inför min 17 åring och hans kompis
Svara med citat

Gammal 2011-06-02, 20:01

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Generellt är östtyskarna glada för att nakenbada. Men det sker vid sjöar och havskusten där det finns nakenbad, inte på badanläggningar. Jag ska själv dit om 2 veckor - därefter skriver jag en liten recension här.
Svara med citat

Gammal 2011-06-27, 09:27

Helmut

Standard Ja, nakenhet gäller i bastu och spa avdelning
Det står klart och tydligt att det är fullständig nakenhet som gäller i spa och bastu avd på deras hemsida. Pga renlighetskrav. Och det är gemensamma utrymmen, inte separat för man och kvinna. Allt i gammal god tysk naturiststil.
Svara med citat

Gammal 2011-07-07, 19:30

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouths avatar

Standard
Har nu varit där och kan konstatera att det är en rolig grej att pröva, men dock inte värt priset. Visst hade vi kul men det kändes inte som något utöver det vanliga. Dock tar dem betalt för allt möjligt (rutshekanor, gym, ...) trots att man redan betalat ett saftigt inträde. Personalen var i alla fall trevlig och hjälpsam.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8