ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-18, 22:46

Thea

Nykomling
Thea är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Cool Berlin, nyår
Jag ska till berlin till nyår. Stannar 4 nätter. Vad får jag inte missa? Och hur är det att fira nyår där? var ska man vara?

Sen fyller jag 18 om en månad, men antar ändå att åldergränsen för klubbar även där är 21? Någon som vet ett ställe där dom inte är så noga med leg? eller har annat tips på vad man ska göra för att komma in. Man vill ju inte missa att festa i Berlin...

Gammal 2010-12-23, 19:08

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Åldersgränsen på de flesta klubbar är 18, men det brukar inte vara så stränga kontroller. Det finns gott om saker att se och göra i Berlin beroende på din egen smak. Några av dessa är:

Unter den Linden - den kända gatan som leder från Brandenburger Tor ända till Alexanderplatz. Här finner man exklusiva bilsalonger, märkesbutiker, Berlins domkyrka, egyptiska muséet, Madame Tussauds och slutligen TV-tornet med en utsiktsplats allra högst upp (kan rekommenderas om vädret är bra!)

Kudamm - den långa shoppinggatan med det kända köpcentret KaDeWe (Tysklands motsvarighet till NK) samt den bombade Kaiser Wilhelmkyrkan.

Potsdamer Platz - platsen som delade Berlin mellan öst och väst. Numera finns här moderna, futuristiska höghus.

Checkpoint Charlie - den forna gränsen mellan öst och väst. Här finns ett museum som visar hur livet såg ut i den delade staden, och berättelser om lyckade och olyckade flyktförsök.

Det är allt jag kommer på just nu, men det finns en hel del annat också. Ni kan ju alltid fråga hotellet om tips
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8