ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-07, 20:04

isabull

Medlem
isabull är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard Berlin
Jag och min sambo funderar på några dagar i berlin nästa månad. Någon som varit där och kan ge oss lite tips. Är det långt från tegel flygplats in till själva berlin? Jag läste något om berlin welcome card någon som har erfarenhet av det? Sen undrar jag om det är lätt att ta sig runt? vi vill se madametussauds, berlinmuren m.m något mer man måste se? Hur är maten och priserna? Oj många frågor men tacksam för svar!

Hälsningar Isabelle
Svara med citat

Gammal 2010-06-07, 22:57

Budgetresande.se

Medlem
Budgetresande.se är inte uppkopplad
Budgetresande.ses avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Här har du en artikel om Berlin som kanske kan besvara några av dina frågor: Budgetweekend i Berlin
Svara med citat

Gammal 2010-06-26, 13:27

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Tegel är nästan mitt i city, det tar inte mer än 20min med vanlig stadsbuss. Priserna på mat och uteliv är ungefär som i Sverige, ibland billigare. De flesta sevärdheter är i centrum med gångavstånd. Madame Tussauds har rabatterade biljetter på sin hemsida (det är riktigt dyrt att betala vid entrén!). Berlinmuren finns det inte mycket kvar av!

Berlin Welcome Card är bra om ni tänker besöka mycket muséer och annat där entrén kostar. Annars finns det endags-biljetter på lokaltrafiken för 6€ om jag minns rätt.

Hoppas det hjälpte
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8