ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-25, 20:59

Erre sanna

Nykomling
Erre sanna är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Rykte: 0

Standard Buss eller Tåg mellan dusseldorf och Köln
Jag tänkte åka till SummerJam festivalen den 2-4 juli och tänkte ifall nån visste hur man tar sig från dusseldorf till Köln på billigaste sätt. Jag Tänkte åka från Skavsta till dusseldorf och sen därifrån till Köln men lyckas inte hitta några rese förbindelser. Uppskattar all hjälp =)
Svara med citat

Gammal 2010-06-26, 13:37

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 1

Standard
Du åker alltså med Ryanair och hamnar inte i Düsseldorf utan i Weeze, en liten håla 70km från Düsseldorf. Därifrån har du följande val:

1. Flygbuss Weeze Airport-Düsseldorf (restid c:a 90min) och sedan vanligt pendeltåg Düsseldorf-Köln (restid 20-30min)

2. Lokalbuss Weeze Airport-Weeze (restid 10-15min) och sedan pendeltåg Weeze-Köln (restid 90-120min)

3. Välj ett annat bolag. Germanwings flyger direkt Arlanda-Köln. AirBerlin flyger Arlanda-Köln och Arlanda-Düsseldorf International med byte i Berlin. SAS flyger Arlanda-Düsseldorf International med byte i Köpenhamn. Lufthansa flyger direkt Stockholm Arlanda - Düsseldorf International.

Tågtider hittar du på Deutsche Bahns hemsida (på tyska och engelska). Hoppas det hjälpte!
Senast redigerad av PeterSouth den 2010-07-06 klockan 15:44.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8