ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-08, 10:35

milys

Nykomling
milys är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard
Har skrivit lite om ett coolt hotell i Berlin:
resespanarna.se - Bo coolt i Berlin
Svara med citat

Gammal 2011-11-09, 12:08

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Som någon nämnt, så länge man håller sig innanför Ring-bahn (S41/42) så är det okej, och de trevligaste områdena att besöka och bo i är nog Friedrichshain, Prenzlauer Berg och Kreuzberg, och förstås Mitte som är citycentrum. Det är i dessa områden "det mesta händer". Mer åt sydväst har också Schöneberg sina hyfsade ställen. Neukölln åt sydväst börjar bli mer populärt men då hamnar man också lite längre ut från city. Västra delen av staden är mer posh och städat och den delen av staden kanske är mer lockande om man vill ha det lite mer flärdfullt, men då är kanske heller inte Berlin på det stora hela den bästa staden att resa till.
Svara med citat

Gammal 2012-04-23, 14:55

Wiik11

Nykomling
Wiik11 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Jag bodde i Berlin tidigare och hoppas kunna bidra med lite tips, för precis som ni säger är det en gigantiskt stor stad och en djungel att hitta bra boende.

Berlin är väldigt uppdelat efter sina stadsdelar, varje stadsdel har sin egen "kultur" och lockar olika typer av människor. Överlag är forna Västberlin lite mer välkammat och forna Öst + Kreuzberg och Neukölln lite mer bohemiskt och alternativt. För er som åker med barn skulle jag rekomendera Prenzlauer Berg och Friedrichshain, mysig stämning och fullt med lekplatser och grönområden. Överlag så känns Berlin som en väldigt trygg och säker stad, trots sin storlek och mitt tips är att skippa det hektiska Mitte och upptäcka de östra stadsdelarna med allt vad de har att erbjuda istället
Svara med citat

Gammal 2012-05-05, 07:25

Gäst

Standard Boende
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Var bor man bäst i Berlin, dvs. i vilken stadsdel? Det verkar vara gigantiskt stort.

Vi vill bo nära områden där det händer mycket. Dvs. vi vill ha max en gångtur till affärer, nattliv och restauranger, samtidigt som vi också vill ha nära (tåg eller bil < 30 min) till sevärdheter och kultur.
Var ska vi ta vägen?
Finns bara ett alternativ!
Kufürstendamm!
Billigt - centralt - nära till allt - bra!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8