ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-03-18, 14:36

hea

Medlem
hea är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Rykte: 0

Standard Hansapark
Har du inte varit på Hansapark utanför Lubeck kan det vara dags att åka dit. DU betalar inträde och sedan är nästan allting fritt. Här finns karuseller för stora och små,blommor,sjölejonshow,matställen,westerstad med bla guldvaskning eller kanske grilla i indianbyn?
Här finns nog något för de flesta utan att det behöver kosta en förmögenhet.
www.hansapark.de
Svara med citat

Gammal 2009-12-19, 17:05

benkeK

Medlem
benkeK är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Marsipan i lubeck
Citat:
Ursprungligen postat av hea Visa inlägg

Har du inte varit på Hansapark utanför Lubeck kan det vara dags att åka dit. DU betalar inträde och sedan är nästan allting fritt. Här finns karuseller för stora och små,blommor,sjölejonshow,matställen,westerstad med bla guldvaskning eller kanske grilla i indianbyn?
Här finns nog något för de flesta utan att det behöver kosta en förmögenhet.
HANSA-PARK Deutschlands einziger Erlebnispark am Meer
Detta låter ju väldigt spännande och intressant. Det kanske man skulle planera in till nästa semester.
Jag själv har besökt lubeck för några år sedan, då utan barn.
Jag tycker att denna gamla hansastaden lubeck är väldigt vacker och mysig. Det som jag naturligtvis köpte med mig hem som souvenir och presenter var marsipan i från Niedreggerhuset mittemot rådhuset.
Här fanns marsipan i alla former.
Boendet som vi valde denna gången var ett gemytligt medelklasshotell som heter Bestwestern hotell Aquamarin.
På hotellet fanns det en liten bar, restaurang och hiss. Hotellet har också en egen bilparkering som man kan parkera på, men när vi var där så åkte vi dit ner med buss.
Sevärdhet att passa på att besöka kan tex vara Borgporten borgklostret i lubeck.
En trevlig del av resan dit tycker jag var själva färjeöverfarten med båten som hade bra hytter, god mat och trevliga nöjen ombord och sist men inte minst så ingår ju naturligtvis ett besök i tax-freebutiken.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8