ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-06, 12:14

kristianh

Nykomling
kristianh är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Cool RyanAir
Förstår mig inte riktigt på detta flygbolags konstiga rutiner!!!

Det börjar när man kliver på planet???
En värdinna stoppar upp kön för att kluddra med en kulspetspenna på alla passagerares boardingkort??? Varför då...helt obegripligt.
Sedan vidtar den omständiga räkningen av passagerare om och om igen.
En flygvärdinna pekar på alla som räknas istället för att räkna tomma stolar.
De verkar ju nästan lite knäppt....vet dom inte hur många stolar planet har eller är det personal som behöver lära sig räkna till hundra???

Annars tycker jag att det ofta går att hitta bra och billiga flygresor hos Ryan även om affärsmetoderna känns onödigt oärliga med alla avgifter hit och dit.
Tror att de faktiskt tappar många resenärer på sådant.
Liksom att förnedra alla handbagageresnärer med att dra runt en ställning i kön för att alla skall stoppa i sin väska för att se om den är för stor.
Idiotiskt!!! För detta duger ett ögonmått utan att behöva prova allas.
Resenärernas möjlighet att klaga är nästan obefintliga...man skall faxa eller skriva brev...vem gör sådant 2011...rena stenåldern.

Nej skärpning se över rutiner och affärsmetoder så kommer affärerna att gå mycket bättre!!!!
Svara med citat

Gammal 2011-11-07, 14:45

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Kan affärerna gå bättre för dem? Trodde de håvade in enorma pengar på sin lågprisprofil... Att man inte kan klaga enkelt, eller knappt ens kontakta dem, de dolda avgifterna och allt annat är förstås en uttänkt strategi. Inte trevligt, men de flesta (inklusive mig ibland) köper det ändå eftersom de oftast är billigast. Man kanske inte borde, men i slutändan är det ändå priset som avgör för de flesta.

Hur deras passagerarräkningsrutiner går till är jag nog inte tillräckligt insatt i för att ifrågasätta, de har säkert nån anledning till det (även om det inte skulle förvåna mig om det bara är för att hålla personalen aktiverad ).

Men... hursomhelst... när man läser artiklar som denna så blir man ju lite nervös...
Svara med citat

Gammal 2011-11-11, 00:58

sebbivism

Medlem
sebbivism är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av kristianh Visa inlägg

Liksom att förnedra alla handbagageresnärer med att dra runt en ställning i kön för att alla skall stoppa i sin väska för att se om den är för stor.
Idiotiskt!!! För detta duger ett ögonmått utan att behöva prova allas.
Resenärernas möjlighet att klaga är nästan obefintliga...man skall faxa eller skriva brev...vem gör sådant 2011...rena stenåldern.
Det där med bagaget gör dem ju enbart för det finns pengar att håva in utifall det är någon stackare som har x cm för bred/stor väska och får betala för incheckat bagage istället. Ryanair är ju inte dumma.

Angående klagomål och dylikt; Ett medvetet noga uttänkt stategi från deras sida. Man ska helt enkelt inte kunna klaga. För som du säger, vem i världen får för sig att skriva ett handskrivet klagomål på papper och skicka in med snigelpost? Typ ingen, och det vet ju dem på Ryanair (och de andra lowprice-bolagen) om.

Sen är det ju det där med myndigheter att man SKA ha rätt till att klaga, men de har ju försvårat det hela att ingen orkar sig på det. Det är en "nästintill gratis" resa, varför ska folk klaga då tänker de väl?
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 17:54

Gäst

Standard Löjligt klagande!!
Jaja, åk du med SAS eller något annat så'nt skit där du VERKLIGEN INTE kan klaga när du behöver. Make till svinaktig kabinprsonal finns inte!!!!!!
Svara med citat

Gammal 2011-12-28, 20:45

Gäst

Standard
Trist att du tycker SAS är så dåligt. Efter att ha arbetat som kabinpersonal i 25 år håller jag inte med.
När du reser med de större bolagen tar de ansvar för sina passagerare. Bokar om med andra bolag, ser till att pass får hotell vid stora förseningar, bjuder på fika alt. mat beroende på förseningens längd mm.
Inte minst viktigt, personalen har avtal som reglerar lön, arbetstid och semester. Nästa gång du reser med Ryan Air kan du ju fråga om kabinpersonalens villkor? Dessutom får du inte bli förbannad när du står på en flygplats någonstans i världen och ditt flyg blir cancellerat och du får köpa en dyr reguljärbiljett med ex SAS för att ta dig hem.

Trevlig resa!!!
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 10:52

Gäst

Standard
Skulle aldrig köpa en biljett med SAS, sämre flygbolag går inte att hitta, totalt misslyckade med service och personal.
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 21:27

Bangkok-Sture

Standard
Väldigt intressant att se vad ni tycker om SAS som flygbolag och att det bara är skit.

Jag reser med dom iaf ett par ggr/vecka när tid och rutt passar in i mitt schema och jag anser att dom(kabinperssonalen) verkligen har ryckt upp sig de senaste åren.

Sen att produkten(SAS) som dom företräder inte ger dom bästa föresättningarna kan inte kabinpersonalen lastas för tycker jag.

Har lite jobb i London under morgondagen och åker SAS dit och BA hem så kan återkomma med en kort resume från dessa 2 flighter i morgon kväll.
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 00:08

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Berätta gärna om din SAS kontra BA upplevelse! Även om detta egentligen är en Ryanair tråd. Men Ryanair har nog med publicitet så det räcker
Svara med citat

Gammal 2012-01-07, 00:16

Gäst

Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jaja, åk du med SAS eller något annat så'nt skit där du VERKLIGEN INTE kan klaga när du behöver. Make till svinaktig kabinprsonal finns inte!!!!!!
Uppenbarligen har vi inte åkt med samma kabinpersonal. Jag respekterar din åsik. Men jag måste säga att för mig var SAS super bra! Trevlig personal som tog hand om de mindre, tillmötesgående och alltid glada. Och det har jag upplevt alla 9 gånger jag flugit med SAS.
Så tydligen beror allt på vilken av SAS kabinpersonal man får.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8