Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Har rest Helsingfors-Bangkok och åter nu i aug-sept. Resan gick med deras nya Air-bus
330-340 plan. Det var det sämsta vi varit med om man sitter MYCKET trångt i ec.klass
samt den s.k. maten var under all kritik, både vad det gäller det som skulle vara "middag"
och det som skulle vara frukost var några torra brödskivor med ost och skinka samt te eller
kaffe.
|
Jag har åkt med Finnair Stockholm-Helsingfors-New York och jag kan inte säga att jag håller med dig om sittkomforten och utrymmet. Jag är 193 cm och upplevde utrymmen som bra. Brukar av naturliga skäl tycka att det kan vara lite trångt uppe i luften. Det är förövrigt samma pitch (dvs. avståndet mellan stolarna) på de plan som flyger på Finnairs långflygningar.
Däremot håller jag fullkommligt med dig vad gäller "mat och dryckupplevelsen". Inte alls samma kvalité och utbud som många andra flygbolag i samma prissegment erbjuder.
Skulle istället rekommendera dirketflyg med Thai eller omvägen via "Arabien" med Qatar eller Etihad om man ska till Thailand.