ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-09-23, 12:33

Gäst

Thumbs down Finnair
Har rest Helsingfors-Bangkok och åter nu i aug-sept. Resan gick med deras nya Air-bus
330-340 plan. Det var det sämsta vi varit med om man sitter MYCKET trångt i ec.klass
samt den s.k. maten var under all kritik, både vad det gäller det som skulle vara "middag"
och det som skulle vara frukost var några torra brödskivor med ost och skinka samt te eller
kaffe. Dessutom var cabinpersonalen inte speciellt servicevänliga om man ringde på dem
tog det mycket lång tid innan de behagade komma till din hjälp.
Vi ha flugit till Thailand ca. 15 gånger med olika bolag men aldrig varit med om något
som liknar denna flygning!
Vi vill med dessa rader på det BESTÄMNDASTE AVRÅDA ER som tänker resa med Finnair
i vinter till Thailand. Det enda som är bra är deras priser men se upp för utöver det som
sververas till maten ingår inget ytterligare i drinkväg utan det kostar extra och är mycket
dyrt!

Thailandvän Göran med fru.
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 21:36

dino_81

Nykomling
dino_81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Har rest Helsingfors-Bangkok och åter nu i aug-sept. Resan gick med deras nya Air-bus
330-340 plan. Det var det sämsta vi varit med om man sitter MYCKET trångt i ec.klass
samt den s.k. maten var under all kritik, både vad det gäller det som skulle vara "middag"
och det som skulle vara frukost var några torra brödskivor med ost och skinka samt te eller
kaffe.
Jag har åkt med Finnair Stockholm-Helsingfors-New York och jag kan inte säga att jag håller med dig om sittkomforten och utrymmet. Jag är 193 cm och upplevde utrymmen som bra. Brukar av naturliga skäl tycka att det kan vara lite trångt uppe i luften. Det är förövrigt samma pitch (dvs. avståndet mellan stolarna) på de plan som flyger på Finnairs långflygningar.

Däremot håller jag fullkommligt med dig vad gäller "mat och dryckupplevelsen". Inte alls samma kvalité och utbud som många andra flygbolag i samma prissegment erbjuder.

Skulle istället rekommendera dirketflyg med Thai eller omvägen via "Arabien" med Qatar eller Etihad om man ska till Thailand.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8