ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-02, 21:38

Dabrek

Nykomling
Dabrek är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Angry Norwegian, kundservice?????
Hej. jag har en utländsk kollega som kommer till Arlanda under juni. Han bad mig förboka en taxi hem till mig. Tyvärr så visste han inte till vilken terminal. jag tänkte, inga problem, jag kollar det. Så fel jag hade. Efter att ha suttit i telefonkö i 20 minuter så kom jag fram till Norwegians kundservice. En lätt vresig dam informeráde mig att det var ALLTID terminal 4 från Köpenhamn. jag tycket det var lite konstigt, så efter att ha suttit i telefonkö i ytterligare 20 minuter så blev jag kopplad till en annan dam. Hon upplyste mig om att det var terminal 2. När jag berättade att jag hade tidigare fått uppgift om att det skulle vara terminal 4 och logiken i att få två olika svar samma kväll om dnna fråga blev hon skitförbannad och la helt sonika på luren.
Försökte få fram en mailadress till dem där jag kunde ifrågasätta detta. Det går inte utan jag måste skriva ett skriftligt brev till dem.
nu tänker jag inte göra detta, utan istället informare min drygt 50.000 andtällda kollegor världen över att inte anlita detta flygbolag.
Om nu någon av er som läser detta och är anställda på Norwegian, så kan ni berätta för era chefer hur lätt det är att bli av med resor från ett stort globalt bolag.
Svara med citat

Gammal 2011-06-07, 19:26

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard
Ett tips är att istället för att behöva ringa till Norwegians kundservice och bli tvungen att vänta i minst 20 min så är det bara att gå in på Swedavia.se och titta på Arlandas terminaler och där står det klart och tydligt vilka terminaler Norwegian flyger ifrån.

Terminal 2 är utrikesterminalen och Terminal 4 är inrikesterminalen och Norwegian använder dessa två terminaler för både inrikes och utrikes så det kan du meddela till dina 50.000 kollegor nästa gång någon av dem kommer till Arlanda.
Svara med citat

Gammal 2011-06-12, 03:48

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Standard
Jag kan gott förstå Dabreks frustration. Visst finns informationen på Arlandas hemsida, men 1) alla vet kanske inte om detta, och 2) en kundservice ska ju ge kunden service, inte lura kunden på villovägar!

I det här fallet är det inte bolaget som har agerat fel utan bara en av medarbetarna. Men medarbetarna är länken till kunderna och det är klart att man upplever bolaget i helhet som dåligt.

Jag har varit med om liknande situationer hos AirBerlins kundservice. Ett annars fantastiskt bolag som tyvärr sjunker i mina ögon var gång jag talar med någon i deras extremt oorganiserade kundservice.
Svara med citat

Gammal 2011-06-12, 11:50

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag anser inte att Norwegian har skött detta snyggt, men jag vill ändå ta Norwegians sida.

Lågprisflygbolag går inte ut på att man sänker priset, det går ut på att man drar ner på nått så att man kan dra ned priset. Och just kundservice är det som är enklast att dra ner på i tider när internet har blivit vardag.

För dig var det bara en kort och simpel fråga, för Norwegian som har miljoner passagerare blir en enkel fråga från varje passagerare gånger miljoner passagerare frågan om att anställa hundratals personer som ska svara på dessa frågor, nått som man just dragit ner på.

Med 3 snabba klick på norwegians hemsida kan man göra en sökning -> Flyg till Köpenhamn frÃ¥n Stockholm-Arlanda tur/retur - Norwegian.se

Där det klart och tydligt står
Utresa
Stockholm-Arlanda - Köpenhamn
Tisdag 21. jun 2011 kl.13:45 - Terminal: 2
Resväg DY4161 - Lågpris

Hemresa
Köpenhamn - Stockholm-Arlanda
Fredag 24. jun 2011 kl.07:05 - Terminal: 2
Resväg DY3194 - Lågpris

Om man letar runt på hemsidan, så står det säkert i resevillkoren precis vad som gäller. Man kan även besöka flygplatsens hemsida och få samma information.

Väldigt många bolag är angelägna om att dra ner på sin kundservice och istället ha informationen på sin hemsida, för att kunna pressa priserna. För folk som alltid varit vana att kunna ringa och ställa en fråga, kan detta var frustrerande, men man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Man måste acceptera att dagens pressade marginaler har en baksida.
Svara med citat

Gammal 2011-06-14, 18:32

Gäst

Standard Hem Micke
Tack för ditt svar. Tyvärr var det som så att jag just då för tillfället satt med en blacberry enbart och inte kunde läsa informationen på någon hemsida. dessutom så är det inte så svårt att svara rätt på en fråga, det tillhör också god hyfs att inte lägga på luren i örat på en en kund oavsett priset.
Jag har rest mycket under många decennier, så du får ursäkta att jag har en annan syn än du på detta.
Ha en bra dag!
Mvh
Dabrek
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 10:20

Gäst

Angry Norwegian, kundservice?????
Jag hakar på angående Norwegians kundservice (om man verkligen kan kalla den service).

I mars bokade jag biljetter å jobbets vägnar, hade betalat allting när det plötsligt kommer in en räkning på ytterligare 16000. Efter att ha slussats runt ett flertal gånger och ringt flera dagar får jag äntligen en mailadress till en kvinna som inte svarar.
Istället är det kreditkortsföretaget som får hjälpa mig och det visar sig att det är en kvinna som jag aldrig hört talas om som på något sätt lyckats resa gratis på mitt kort.
Jag talade om detta för Norwegian som enbart svarar "det var konstigt".. Men tack vare Eurocard är pengarna i alla fall tillbaka.

När jag förra veckan reste med Norwegian privat hade de gått igenom mitt incheckade bagage och plockat ut min kameraladdare och enbart lämnat tillbaka sladden inte själva batteribehållaren. Inte heller informerade de mig om att de gått igenom bagaget utan detta var något jag upptäckte när jag kom fram till hotellet.
Även denna gång får jag till svar att maila men får inget svar. Så om nån har något tips på hur sjutton jag ska få kontakt med någon på det företaget som vill hjälpa mig så säg gärna till!

Har rest med Norwegian 2 ggr och blivit bestulen båda gångerna och inte fått någon som helst hjälp från dem efteråt. Så vill verkligen varna för det här företaget.
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 12:28

Bergling

Globetrotter
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Bagaget är väl ändå inte Norwegians fel? Normalt sett är det ju flygplatsens personal som hanterar bagage. Dock är det väl till flygbolaget man får reklamera.
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 13:03

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Standard
Precis. Vad som sker med ditt baggage kunde likväl skett hos ett annat flygbolag på samma flygplats.

Vad gäller kvinnan som reste på ditt kreditkort var det olyckligt. Men inte heller det är Norwegians fel. Den mest sannolika förklaringen är att du och personen som reste har liknande kortnummer och denne person råkade skriva in sitt nummer fel. Det kan även ha varit bedrägeri. I vilket fall som helst är Norwegian inte skyldig. Men var bra tänkt att kontakta ditt kreditkorts-företag som kunde återbetala summan.
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 18:06

Ann83

Standard
Fast det var väl den dåliga kundservicen som var det som klagades på? Gillar inte Norwegian, men det är väl servicen dom har dragit in på för att kunna hålla låga priser.
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 18:53

Gäst

Standard
Men vad är problemet? Köp dyrare flygbiljetter istället då hos andra flygbolag som kanske har bättre kundservice pga att dom har fler anställda=dyrare biljetter.
Gnällspikar! Jag har rest många gånger med Norwegian och Ryan Air och tycker att det är helt ok, jag är bara intresserad av att få tag i en billig biljett.
Svara med citat

Gammal 2011-07-27, 18:57

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Precis som flera innan måste jag påpeka att det är flygplatspersonalen som sköter bagaget. Det är knappast någon Norwegian anställd som stulti dina saker. Med dagens EXTREMT pressade marginaler så har inte flygbolagen några nummer där man ringer för att snacka skit. Har man blivit av med nått så finns det rutiner för hur man anmäler stöld skriftligt.

Det är ju inte så att du kan ringa nån på Norwegian som kommer springa ner till personalen på Arlanda för att fråga om nån har lånat en laddare av en kund. Det är ju inte riktigt så det funkar.
Svara med citat

Gammal 2011-12-04, 11:49

Gäst

Standard Norwegian kundservice
Norwegian kundservice ligger i Litauen eller Lettland, folk jobbar där som hästar för ca 6000 kr i månaden, så det är inte konstigt att man får inte bra service.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8