ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-15, 11:00

Gäst

Thumbs up SAS till Thailand
16 januari i år flög frugan och jag till Bangkok från Köpenhamn med SAS 340-300 i buissnis clas och det var en mycket bra flygning. Cabinpersonalen var mycket serviceinriktad.
Resan började med en välkomstdrink och ca.1½ timma efter start, på vita dukar, en mycket
god och vällagad 3-rättersmiddag med valfria drycker efter egen önskan. Samt därefter kaffe
med avec. Därefter dämpades belysningen i cabinen och man fällde stolarna för en skön
sömn tills det var dags för en mycket god och omfattande frukost ca 2 timmar innan ankomst till Bangkok ca. 30 min. före angiven tidtabell.
Efter 3 härliga veckor Phuket var det så dags för hemresan denna gång i Economic Extra.
Även denna gång med mycket bra service och samma goda mat med valfri dryck hela resan.

Tack SAS för en toppenresa!

Göran
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 15:34

Gäst

Standard
Hej o hå ! där var det visst en SAS-anställd som skrivit, eller också har ni hamnat på ett annat flygplan utan att se det.
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 16:07

Gäst

Standard
Det var som...
SAS serverar på vita dukar, det klarar nog inget annat flygbolag av!
Och ni kom fram 30 minunuter före ankomsttid. Undrar när de som satt i ekonomiklass kom fram?
Betalade du och frugan resan själva, så har ni troligen intagit den dyraste måltiden i ert liv, och om du inte hinkade flera liter champange så blev det också ganska dyrt.
Så tacka inte SAS, det är SAS som ska tacka er!
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 10:37

Gäst

Standard SAS Thailand
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej o hå ! där var det visst en SAS-anställd som skrivit, eller också har ni hamnat på ett annat flygplan utan att se det.
Är ej anställd av SAS och har aldrig varit det!! Det som jag har skrivit är faktiskt som det var på den flygningen!! Vi flög med SAS 340-300 och inget annat!!!
Senast redigerad av Robin.larsson den 2011-02-16 klockan 11:09.
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 10:59

Gäst

Standard SAS TILL THAILAND
Citat:

Det var som...
SAS serverar på vita dukar, det klarar nog inget annat flygbolag av!
Och ni kom fram 30 minunuter före ankomsttid. Undrar när de som satt i ekonomiklass kom fram?
Betalade du och frugan resan själva, så har ni troligen intagit den dyraste måltiden i ert liv, och om du inte hinkade flera liter champange så blev det också ganska dyrt.
Så tacka inte SAS, det är SAS som ska tacka er!
VAD JAG SKRIVER ÄR FAKTISKT SOM DET VAR PÅ RESAN! VARFÖR SKALL ALLA IFRÅGASÄTTA
SAS OCH DERAS LÅNGFLYGNINGAR NÄR DE FAKTISKT ÄR BRA PÅ DET! VAD GÄLLER PRISET
SÅ VAR DET FAKTISKT BILLIGARE I BUSSNIS PÅ SAS ÄN PÅ ANDRA BOLAG! VAD GÄLLER
SERVICE MAT OCH DUKNING I BUISSNISCLAS VAR DET VERKLIGEN VITA DUKAR 3-RÄTTERS
MIDDAG SAMT VALFRIA DRYCKER HUR MYCKET MAN ÖNSKAR (DOCK EJ SKUMPA) SAMT KAFFE
MED AVEC. UNDER HELA RESAN KUNDE MAN DESSUTOM I BUISSNISBAREN HÄMTA SJÄLV DET MAN VILLE HA YTTERLIGARE. KAN ÄVEN TILLÄGGA ATT DET DESSUTOM VAR EN MYCKET BRA
FRUKOST CA.2 TIMMAR FÖRE ANKOMST TILL BANGKOK. NATRULIGTVIS SÅ KOM SAMTLIGA
RESENÄRER TILL BANGKOK CA.30 MIN. FÖRE TIDTABELL.
KAN DESSUTOM TILLÄGGA ATT PÅ HEMRESAN SATT VI I ECONOMIC EXTRA=MELLANKLASS
MED BRA BENUTRYMME OCH LIKA BRA SERVICE MED 3-RÄTTERS MIDDAG SAMT VALFRIA
DRYCKER EFTER EGEN ÖNSKAN. ÄVEN HEMRESAN TILL KÖPENHAMN VAR HELT ENL.
TIDTABELL.
JAG UPPREPAR TACK TILL SAS FÖR EN BRA RESA! OBS JAG ÄR EJ ANSTÄLLD PÅ SAS!

Göran
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 11:10

Robin.larsson

Moderator
Robin.larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2006

Rykte: 6

Skicka ett meddelande via MSN till Robin.larsson Skicka ett meddelande via Yahoo till Robin.larsson
Standard
Citat:

VAD JAG SKRIVER ÄR FAKTISKT SOM DET VAR PÅ RESAN! VARFÖR SKALL ALLA IFRÅGASÄTTA
SAS OCH DERAS LÅNGFLYGNINGAR NÄR DE FAKTISKT ÄR BRA PÅ DET! VAD GÄLLER PRISET
SÅ VAR DET FAKTISKT BILLIGARE I BUSSNIS PÅ SAS ÄN PÅ ANDRA BOLAG! VAD GÄLLER
SERVICE MAT OCH DUKNING I BUISSNISCLAS VAR DET VERKLIGEN VITA DUKAR 3-RÄTTERS
MIDDAG SAMT VALFRIA DRYCKER HUR MYCKET MAN ÖNSKAR (DOCK EJ SKUMPA) SAMT KAFFE
MED AVEC. UNDER HELA RESAN KUNDE MAN DESSUTOM I BUISSNISBAREN HÄMTA SJÄLV DET MAN VILLE HA YTTERLIGARE. KAN ÄVEN TILLÄGGA ATT DET DESSUTOM VAR EN MYCKET BRA
FRUKOST CA.2 TIMMAR FÖRE ANKOMST TILL BANGKOK. NATRULIGTVIS SÅ KOM SAMTLIGA
RESENÄRER TILL BANGKOK CA.30 MIN. FÖRE TIDTABELL.
KAN DESSUTOM TILLÄGGA ATT PÅ HEMRESAN SATT VI I ECONOMIC EXTRA=MELLANKLASS
MED BRA BENUTRYMME OCH LIKA BRA SERVICE MED 3-RÄTTERS MIDDAG SAMT VALFRIA
DRYCKER EFTER EGEN ÖNSKAN. ÄVEN HEMRESAN TILL KÖPENHAMN VAR HELT ENL.
TIDTABELL.
JAG UPPREPAR TACK TILL SAS FÖR EN BRA RESA! OBS JAG ÄR EJ ANSTÄLLD PÅ SAS!

Göran
Jag håller faktiskt med Göran. SAS är väldigt bra på sina långflygningar. De håller tiderna och servicen är på topp. Det kan man inte förneka.

Kom ihåg att alla har rätt att säga vad de tycker och man ska inte anklaga personer för något bara för de tycker en sak.

/Robin

Koh Lanta 27/1-12 - 14/3-12
Svara med citat

Gammal 2011-02-17, 10:36

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Får hålla med också, har flugit med dem två gånger till New York och båda gångerna har det varit klart godkänd service i turistklass och inget att anmärka på maten eller utbudet av underhållning, även stolarna och utrymmet är helt OK för en flygning på styva 8 timmar =}
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 01:42

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
En gång i tiden var SAS det enda nationella bolag jag hade flugit med. Då hade jag inget att jämföra med och var nöjd. Ignorance is bliss. Numera kan jag jämföra med bolag som Lufthansa, KLM, AirFrance, Austrian och Malév, som ligger i samma prisklass. Och med tiden känns SAS allt sämre och sämre...

Senast jag satte foten på ett SAS plan var under en resa från Göteborg till Frankfurt (visserligen inte långdistans men servicen ska inte behöva sjunka för det) och den typiska lågprisbolag-attityden kändes starkare än någonsin. Artighet var ett främmande ord och en ursäkt fick jag inte efter att ha blivit ordentligt tillsparkad av en förbirusande kabinpersonal. Råga på allt så fick en medlem av personalen för sig att tända och släcka min läslampa med jämna mellanrum tills jag bad honom snällt att välja någon annan att störa (ja det låter lika absurt som skrattretande och jag har ingen aning om anledningen till detta).

SAS tar dig från A till B inkl baggage - men det gör andra bolag också, på ett mycket angenämare sätt
Senast redigerad av PeterSouth den 2011-03-02 klockan 11:57.
Svara med citat

Gammal 2011-03-01, 23:30

Gäst

Standard
SAS har bra service i Biz? ta då och testa Emirates, Singapore eller Cathay i samma klass... så sjunker SAS som ett blysänke.
Svara med citat

Gammal 2011-03-31, 00:43

Gäst

Standard
Jag tycker SAS är jävligt kass, Varför?

Deras flygvärdinnor är ju fan nära till pension eller graven, rynkiga som fan! Servicen tycker jag va jävligt dåligt (ekonomi klassen iaf!) Jag har nog för höga förväntningar av servicen när jag ändå vet att det är Svenskar... puff...

Jag kan dock tala om varför deras biljetter är så dyra... det är så att maten på brickor ska vara "exakt" som dem vill ha det (ja dem har en kort/lista osv hur maten, kit osv ska ser ut vid load)

Om ni åker nångång igen så kan ni jämföra med personen brevid och se Sen t.ex. vid lång distans flygningar och på första klassen eller Business osv så är oftas glaset "väldigt" rent eller nogrann diskat och torkat. Det får inte alls finnas smuts osv.

Det är bara några saker som nämnts och det gör att biljetter blir dyrare då SAS betalar "mer" för maten, material osv som du använder!

Annars tycker jag för övrigt inte om SAS alls! Finns andra billigt och bra, snabbt alternativ för långt distans flyg (Long houl)
Svara med citat

Gammal 2011-03-31, 02:11

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Jag har då aldrig varit med om mindre rena glas hos andra bolag... Så där förstår jag inte ditt resonemang.
Svara med citat

Gammal 2011-03-31, 10:37

Gäst

Standard
Vad är det du inte förstå eller är du en person med som har problem med att förstå saker och ting.

Om man nu ska förenkla det hela är att man får vad man betalar för... Olika flygbolag betalar olika pris för maten osv. Det klart dem vill ha sina intäkter tillbaka när dem ändå betalar mycket till cateringbolag eller?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8