ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-29, 16:50

Beatjunkie

Medlem
Beatjunkie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard SAS
Jag skall åka till San Fransisco med SAS med byte i Chicago. Det är bara 1h 30 min mellan flygningarna. Min fråga är om detta är för kort tid eller tror ni man hinner.

tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2010-10-29, 17:00

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Det ska inte vara några problem, det har hänt vid något tillfälle att jag bara har haft 20min på mig vid byte av plan på grund av förseningar, och både jag och till och med bagaget har kommit med, på de stora flygplatserna har de väl utbyggda bagage vägar som är snabba.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-10-29 klockan 17:05.
Svara med citat

Gammal 2010-10-29, 18:35

Beatjunkie

Medlem
Beatjunkie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Tack för snabbt svar. Klarar man immigration, byta terminal och checka in på 1h 30 min?
Svara med citat

Gammal 2010-10-31, 03:05

hepp

Medlem
hepp är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Jag håller med tidigare inlägg att det borde fungera men... minsta försening från Skandinavien kommer få direkt påverkan på din nästa flight... Och är det "ovanligt" långa köer i passkontrollen så kan det gå åt skogen.

När jag åker till USA med senare inrikes flyg så försöker jag boka så det är MINST 2 timmar (skriver av erfarenhet...)...
Svara med citat

Gammal 2010-11-04, 08:43

Bergling

Globetrotter
Bergling är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 4

Standard
Inte för att det kanske är någon tröst om det nu skulle bli så att du missar anslutningen, men har du en genomgående biljett från SAS, så är de ju skyldiga att boka om dig utan kostnad etc. United (som jag antar är bolaget mellan Chicago och SF) har flera dagliga turer däremellan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8