ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-18, 17:36

kottimoj04

Medlem
kottimoj04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Iberworld.
Åkte med dom ner till Gran Canaria för ett tag sedan och det är väl inte det allra bästa flygbolag jag rest med. Maten var INTE god och då kan jag väl säga att jag inte är kräsen alls, snarare tvärtom.
Men det positiva var att det för en gång skull var varmt och skönt under flygresan,brukar alltid småhuttra annars.
Svara med citat

Gammal 2010-10-24, 23:34

Gäst

Standard Sämsta någonsin
Detta skulle jag skrivit in redan förra året då jag och frugan flög med dem men tyvärr så gjorde jag inte det. Visste inte vid beställning, då jag inte är någon resvan man, att det var detta bolag och att de kunde vara så in i h***e kassa. Skulle till Kanarieholmarna med frugan.
Maten var urkig och bränd + att dryck inte ingick trots att jag betalade 80:-/pers för den. Värmefiltar, kuddar och ögonlappar kostade extra. Hörlurar kostade extra.
Å trots att vi var otroligt försenade till start pga stormigt väder och flyttning av flygplats från Borlänge till Arlanda så serverade de inte maten förrän de hade tagit in beställningar på alkohol, cigaretter m m + detta med filtar o dyl också. Alla passagerare var hungriga, barnen gnällde/grina osv. Å trångt så in i h***e var det också. Min fru tyckte det var i minsta laget och hon mäter 158 cm mot mina 184 cm.
Inte speciellt trevliga var flygvärdinnorna heller. Kunde inget engelska då de naturligtvis var spanjorskor å då är det bara spanska som gäller trots att de flyger t ex svenskar.
Skulle kunna skriva mycket mer om detta flygbolag men då gör de att jag får kramp i fingrarna också å det är de inte värda. På en skala mellan 1 - 10 så får de minus 40. De ska inte flyga människor helt enkelt. Å ni som funderar på detta bolag, glöm det! Tänk om!! Är bättre att flyga med Cargo air eller liknande.
Svara med citat

Gammal 2011-01-24, 11:36

Marika67

Nykomling
Marika67 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard
Måste få säga att vi var nöjda med iberworld när vi åkte till Lanzarote med Iberworld. Som vilket charterflyg som helst, , maten var god, ingen gormémat men det var gott, saknade dock lite grönsaker.
Bättre benutrymme än med Tui Fly och Thomas Cook.
Billig taxfree på planet, dock ingen katalog innan avresa men en hemsida som är jättetråkig. Katalog fanns på planet för hemresa och där fanns en hel del.
Svara med citat

Gammal 2011-02-06, 19:10

hemsktbolag

Thumbs down Håller med "Gäst"...
Ett otroligt otrevligt bolag! Flygvärdinnorna behöver inte vara glada, men när dom är sura och arga mot oss passagerare, då är det nått fel vilket dom var mot oss! Själva flygplanet var det inget fel på, men personalen är jätteotrevliga så man känner sig inte direkt trygg om man är flygrädd. På väg hem fick vi som tur var en bättre flygvärdinna, så har man tur kan man flyga med dom normalt. Men då måste man ha tur.. rekommenderar absolut inte detta flygbolag, har åkt med 9 bolag, detta var tusen gånger värre än övriga. Tyvärr måste jag åka med dom igen, i höst när vi åker till Kreta..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8