ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-02-04, 10:40

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard Brussels Airlines - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du skriva om dina upplevelser med Brussels Airlines.
Svara med citat

Gammal 2009-02-04, 10:45

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Flög med Brussels Airlines Bromma <-> Bryssel i januari.

Helt OK, Avro RJ100 hette flygplansmodellen.

Jag flög i Economy Light - klassen, det billigaste alternativet. Ser ingen anledning att betala mer, det är samma säten. Light-klassen får enligt reglerna bara ha med sig ett kolli handbagage på max 6 kilo, men jag hade två kollin och bra mycket mer än 6kg. Ingen brydde sig.
Svara med citat

Gammal 2010-02-02, 17:50

PeterSouth

Standard Jämförbart med SAS
Brussels Airlines kan jämföras med SAS. Ungefär samma priser, gratis incheckat baggage men ingen gratis mat eller dryck i economy light (motsvarigheten till SAS economy basic). Flygplanen är ganska bekväma men inte direkt utsträckande på något vis.
Svara med citat

Gammal 2011-02-27, 02:38

Gäst

Standard Bromma - Bryssel
Åkte förra året med Brussels Airlines mellan Bromma och Bryssel som första (och sista) etappen vidare till Asien.

Inget att klaga på med denna resa. Ditvägen åkte vi b.light och hem b.flex. Skillnaden är att vi fick frukost på hemresan. I övrigt är det en enhetlig kabin och tilltugg behövs enligt mitt tycke inte för en så kort resa, ca. 2,5 timmar.

/ Krille
Svara med citat

Gammal 2011-03-29, 00:56

Projekt Tanz

Nykomling
Projekt Tanz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Jag flög förra året Bromma-Bryssel och fick ett gott intryck av bolaget. Inte minst är det ju förstås också smidigt att resa från Bromma Airport, allt går lite snabbare där än på Arlanda och så uppskattar jag verkligen direktlinjen från Liljeholmen Kändes nästan som en inrikesflygning..

Var först lite skeptisk till flygplanstypen, Avro RJ 85, som väl knappast är det modernaste planet på marknaden direkt.. Allt funkade dock bra, gott om utrymme och indelat i tre klasser trots det lilla formatet. Åkte själv i economy och är nöjd så, bra pris också
Svara med citat
Svara

« Finnair | Novair »

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8