ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-04, 16:12

laio

Nykomling
laio är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard dåligt behandlad
Orkar inte svara psykopater
Senast redigerad av laio den 2009-01-24 klockan 16:40.
Svara med citat

Gammal 2009-01-04, 16:48

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Fokker 100 som du flög med tillhör inte Norwegian, troligen var det en inyrd Fokker 100 från Air Express SE-DUU eller SE-DUV du flög med.
Svara med citat

Gammal 2009-01-19, 13:45

Jesla

Medlem
Jesla är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Jag förstår inte varför du inte bara sa till flygpersonalen på en gång för? Det finns ju oftast en knapp i taket som man kan trycka på för att få värdinnornas uppmärksamhet, och fungerar inte det är det väl bara att gå fram till värdinnorna så fort säkerhetsbältes-knappen släckts?
Att sen börja säga att du ska "kontakta tidningar" och liknande när bolaget hör av sig låter ju bara pinsamt? De ringde ju upp för att reda ut problemen...?

Jag vet inte vad du förväntar dig av en flygning eller av flygvärdinnorna, det låter som att det var du som bara var svår att ha att göra med...?
Svara med citat

Gammal 2009-01-20, 09:07

Jesla

Medlem
Jesla är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Snälla du, jag må "bara vara 21" men min läsförmåga är knappast något du kan anmärka på. Jag skulle kunna kommentera hur du skriver istället, men trots mina ringa år har jag lärt mig att sånt knappast biter på gamla sura medelålders män som tycker att personagrepp är vettiga i en argumentation.

"Som du kanske inte vet så är passagerarnas uppgifter om en flygplansmotor uppförande skilnaden mellan liv och död"

Jaha, jag trodde att det var den utbildade flygplanspersonalen och flygplatspersonalens uppgift att övergöra huruvida ett flygplan är flygdugligt eller ej? Men du kanske är bättre på hur flygplansmotorer ska låta (?) än de som jobbar dagligen med flygplan?

Det jag iallafall ville ha sagt i mitt första inlägg är att det inte var skrivet på ett särskilt sympatiskt sätt, och iallafall JAG fick intrycket av att du bara var sur, inte speciellt tillmötesgående och inte alls kunde se din del i det hela.
Jag menar, du gjorde inga större ansträngningar för att få byta plats eftersom du inte ens kunde kontakta kabinpersonalen själv, och du BLEV faktiskt erbjuden att byta plats. Hur hade du tänkt dig att personalen skulle kunna hjälpa dig om du inte tydligt uttryckte att du behövde hjälp?

För planet var det knappast något fel på, visst kan en motor låta mycket och det är väl inte speciellt roligt att hamna bredvid dem, men vad ska man göra åt saken? Ta väldigt många äldre plan ur trafik för att de låter? Billigare vore väl om ljudkänsliga passagerare som störs av ljudet köper öronproppar... tss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8