|

2008-08-19, 18:58
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 0
|
Flugit och testat American Airline
Flög med American airline mellan Miami och San Francisco. Jag valde American just för att de som enda bolag flyger direkt.
Att flyga med dem var som att flyga med flygplan som hörde hemma på 80-talet. Trots att det var en 757-200 satt man oerhört obekvämt...inte mycket plats för benen. Ombord följer buy-omboard sortiment vilket innebär att dryck ingår, men vill man äta något finns det till försäljning. Och jag måste säga att till trots den långa flygningen på över 5 timmar såldes endart mackor och kakor. Inget annat.
Jag har inget emot att köpa det jag vill äta om jag kommer ner i flygpris..men t o m SAS har bättre utbud på sitt ombordsortiment.
Gick igenom AA:s förstaklass avdelning och skulle aldrig i livet betala motsvarande 12000kr (det var det kostade att resa i första klass med dem på aktuella sträcker). Visst, mycket breda skinnsäten med bra benutrymme. Men inget ben/fotstöd och inget reglerbart nackskydd. Sedan verkade inte maten heller ombord för de varit något att hurra för.
Nej, AA väljer jag om det är det enda alternativet som flyger direkt inom USA. Jag skulle aldrig ha valt dem vid långdistans ifrån Europa.
|
|