ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-11, 14:00

aa_s_a

Nykomling
aa_s_a är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard Jet Airwalys, aldrig mer!!
Kom precis hem från USA, åkte med ett bolag som hette Jet Airways. KOmmer aldrig mer åka med dem!

Min väska försvann på ditvägen. De lovade att de skulle ringa mig och uppdatera hela tiden (vi skulle vidare med inrikesflyg senare under dagen). De ringde aldrig mig, så vi fick ringa en massa.

Sen efter 2 dagar kom väskan till NY, och skulle fraktas vidare till mig inåt landet. IStället för att skicka med flyg, så skickar de med lastbil, men inte med snabbaste utan det långsammaste (tredje arbetsdagen skulle det levereras, istället för dagen efter)..

Vi skulle sedan resa vidare (åkte runt i USA) och min väska hade inte kommit, vi fick då ändra adress till nästa ställe och andra dagen där fick jag min väska! Då hade det tagit 6 dagar för den att åka från NY!!! Alltså sammanlagt 8 dagar!

Vi fick betala 40 dollar för telefonkostnader, eftersom flygbolaget aldrig ringde upp oss som de sa..

När jag väl fick väskan var den trasig..

Flygbolaget ersatte mig med 100 dollar! Det är det enda jag fick!

Jag är så arg så jag kokar!!

Näta gång åker jag med annat flygbolag!
Svara med citat

Gammal 2008-10-08, 17:36

LatinAnna

Standard
Flög med Jet Airways dec/jan 07-08. Fina stora och sköna säten, egen tv-skärm vid varje stol, massa nya filmer och spel att fördriva tiden med. God mat. Hann inte med anslutningsflyget. De betalade hotell, frukost och buffé. Men de erbjöd inte pengar som kompensation.
Svara med citat

Gammal 2008-10-08, 21:52

aa_s_a

Nykomling
aa_s_a är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Rykte: 0

Standard
Nog var det ett bekvämt flyg etc, det är inte det jag klagar på. Utan det är det faktum att jag fick 100 dollar trots att min väska var borta i 8 dagar! Det räckte inte till någonting, dessutom kontaktade de mig knappt inte om väskan, vilket innebar att vi fick betala 40 dollar för att kontakta dem och höra var väskan fanns..

Sen skickade de väskan med FedEx, och via det långsammaste alternativet, den var nere och vände i södra usa någonstans innan den slutligen hittade rätt när vi var i Chicago. Då hade jag haft konsert i Minneapolis, en konsert som jag fick genomföra i t-shirt och jeans...

Har mailat dem nu efteråt men inte fått något svar..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8