ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara
LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-03, 14:47

"Gäst"

Angry Aeroshit !
Jag reser regelbundet mellan Stockholm och Kiev och fanns det något annat bolag som flög direkt skulle jag använda det även om priset var det dubbla. Aeroshit är aldrig i tid! Och har man incheckat bagage kan man vara både glad och förvånad om det kommer med samma flight som man själv flyger med.

För två veckor sedan flög jag Aeroshit från Stockholm till Kiev och skulle vara framme 19:20, men i verkligheten var jag framme 05:20 dagen efter (tio timmar sen på en tvåtimmarsflight...). Mer än tre timmar väntade jag i ett iskallt plan stående på plattan på Arlanda (varför fick vi inte gå in i terminalen igen?). Aeroshit följde sin vanliga kommunikationspolicy och informerade inte alls. Flighten flyttades fram en timme åt gången, typ.

Det här recensionen skriver jag på Arlanda medan jag väntar på samma flight, fast två veckor senare. Hittills är Aeroshit bara två timmar sena, men klockan är bara barnet ännu och det skulle inte förvåna mig om samma kaos återupprepas som för två veckor sedan. Varför bokar de inte om oss till den tidiga lördagsflygningen istället? Den är ju antagligen halvtom i alla fall?

Tidigare kunde man checka in på Aeroshit i samma kö som SAS m.fl. på Arlanda, men uppenbarligen har de blivit utslängda av de seriösa bolagen och nu har de en egen incheckning. Även tidigare var det omöjligt att registrera Aeroshits bonuspoäng vid disken (eller i automaterna) men det frågar jag inte ens om längre, för ingen har lyckats förklara för mig vad jag kan använda deras poäng till.

Men finns det ingenting som Aeroshit gör bra?... Nej, jag kan inte komma på något. Men om någon som flugit med Aeroshit mer än tre gånger kan komma på något - berätta gärna!
Svara med citat

Gammal 2012-02-06, 12:30

Gäst

Thumbs down aerosvit
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej alla,

Vi har funderat på att boka en resa med Aerosvit från stockholm till bangkok. Är det någon som flygit den sträckan med dem? Va tyckte ni isåfall om utrymmen,maten, service, tv ect??

Tack på förhand
ÅK inte med AEROSVIT. De e det sämsta bolaget nånsin!!! Betala hellre lite extra för ett bättre bolag. Qatar,thai,SAS,lufthansa lr finnair är dem bättre bolagen.

Aerosvit åker inte om dem inte har ett fullt plan. därav kan du bli sittades utan några info från dem.

dem försenar ditt plan med 30 mins mellanrum så du ska tro att planet bara e lite försenad.

maten e dåligt, servicen är undermålig. inga filtar lr kuddar på ett 10 timmars flyg e inte ok.

AEROSVIT ej OK!!!
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 23:14

STOCKHOLM-KIEV-BRUSSELS

Thumbs up Bättre än många
Aerosvit är inte ett dugg sämre än SAS, KLM eller övriga likvärdiga bolag.
För att bedöma ett bolags standard måste man resa många gånger. Bara för att ni råkat ha otur så gör det inte bolaget dåligt. Föredrar hellre Aerosvit än SAS. Beträffande själva flygbolaget Aerosvit finns det ingenting som helst att vara orolig för. Ett standardbolag i klass med de ovannämnda. (Har hänt mig värre saker på KLM än på Aerosvit: förseningar, bristfällig service etc)

Beträffande Boryspil flygplatsen så kan jag dock hålla med om att det varit rätt bökigt de senaste åren jag flugit! Då har det alltid gällt terminal B. Anledningen till detta är att den internationella terminalen B inte haft tillräcklig storlek för att handskas med den stora antalet resenärer. Detta kommer dock ändras markant. Nu har ny internationell Terminal F byggts. Dessutom kommer Terminal D stå färdig i sommar.
För att göra en jämförelse. Terminal B (som alltid gällt tidigare) har kapacitet att hantera 1500 passagerare per timme... Nya Terminal D kommer kunna ta 3100 passagerare per timme. + Terminal F på 900 passagerare per timme.... Som ni ser så kommer nya kapaciteten utökas med över 300 %. .... Terminal B kommer övergå till att bli för inrikesflyg endast.... (Dessutom projekteras nu en ny terminal E för 2015)...... Sammanfattningsvis så kommer Boryspil nog att utvecklas till en riktigt bra internationell flygplats.

Kan redan nu konstatera märkbar förbättring. Både i service och på flygplatsen. Och visst finns det både restauranger och barer där.... Beträffande öppna väskor, så har de nog tagit itu med det problemet...... Som sagt, både Aerosvit och Boryspil har gjort en mycket positiv resa för bara de senaste åren... Och jag räknar med att det blir även bättre (med tanke på Boryspils utveckling).

Och för er som inte besökt staden så kan jag varmt rekommendera det
Ses i Kiev 2012!
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 10:03

ak_nemiroff

Nykomling
ak_nemiroff är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Wizzair
Citat:
Ursprungligen postat av "Gäst" Visa inlägg

Jag reser regelbundet mellan Stockholm och Kiev och fanns det något annat bolag som flög direkt skulle jag använda det även om priset var det dubbla. Aeroshit är aldrig i tid! Och har man incheckat bagage kan man vara både glad och förvånad om det kommer med samma flight som man själv flyger med.

För två veckor sedan flög jag Aeroshit från Stockholm till Kiev och skulle vara framme 19:20, men i verkligheten var jag framme 05:20 dagen efter (tio timmar sen på en tvåtimmarsflight...). Mer än tre timmar väntade jag i ett iskallt plan stående på plattan på Arlanda (varför fick vi inte gå in i terminalen igen?). Aeroshit följde sin vanliga kommunikationspolicy och informerade inte alls. Flighten flyttades fram en timme åt gången, typ.

Det här recensionen skriver jag på Arlanda medan jag väntar på samma flight, fast två veckor senare. Hittills är Aeroshit bara två timmar sena, men klockan är bara barnet ännu och det skulle inte förvåna mig om samma kaos återupprepas som för två veckor sedan. Varför bokar de inte om oss till den tidiga lördagsflygningen istället? Den är ju antagligen halvtom i alla fall?

Tidigare kunde man checka in på Aeroshit i samma kö som SAS m.fl. på Arlanda, men uppenbarligen har de blivit utslängda av de seriösa bolagen och nu har de en egen incheckning. Även tidigare var det omöjligt att registrera Aeroshits bonuspoäng vid disken (eller i automaterna) men det frågar jag inte ens om längre, för ingen har lyckats förklara för mig vad jag kan använda deras poäng till.

Men finns det ingenting som Aeroshit gör bra?... Nej, jag kan inte komma på något. Men om någon som flugit med Aeroshit mer än tre gånger kan komma på något - berätta gärna!

Wizzair flyger ju regelbundet från Skavsta till Kiev.Aldrig flyget med dem men hørt att at det skall vara ok.Men har vart med om exakt samma sak som dig fast 2010 när planet blev 12 timmar førsenat.Men då viste jag det i førväg (en dag innan).
Svara med citat

Gammal 2012-02-20, 17:15

Gäst

Thumbs down Du måste skämta !
Citat:
Ursprungligen postat av STOCKHOLM-KIEV-BRUSSELS Visa inlägg

Aerosvit är inte ett dugg sämre än SAS, KLM eller övriga likvärdiga bolag.
För att bedöma ett bolags standard måste man resa många gånger. Bara för att ni råkat ha otur så gör det inte bolaget dåligt. Föredrar hellre Aerosvit än SAS. Beträffande själva flygbolaget Aerosvit finns det ingenting som helst att vara orolig för. Ett standardbolag i klass med de ovannämnda. (Har hänt mig värre saker på KLM än på Aerosvit: förseningar, bristfällig service etc)
[...]
Kan redan nu konstatera märkbar förbättring. Både i service och på flygplatsen. Och visst finns det både restauranger och barer där.... Beträffande öppna väskor, så har de nog tagit itu med det problemet...... Som sagt, både Aerosvit och Boryspil har gjort en mycket positiv resa för bara de senaste åren... Och jag räknar med att det blir även bättre (med tanke på Boryspils utveckling).

Och för er som inte besökt staden så kan jag varmt rekommendera det
Ses i Kiev 2012!
Det enda jag kan hålla med om är att Kiev är en trevlig stad.

AeroSvit är däremot bedrövligt bolag. Jag har hittills åkt mycket med Aerosvit, men nu har jag bestämt mig för att aldrig åka med dem igen. De kan helt enkelt inte driva ett flygbolag! Igår söndag startade vi från Arlanda i tid! Men efter ca 30 minuter kom meddelandet "På grund av tekniska problem måste vi återvända till Arlanda". Det var det första och sista vi hörde i högtalarna. När vi landat på Arlanda fick vi vänta nästan en timme i planet. Sedan fick vi gå tillbaka i terminalen och där berättade de svenska representanterna (för Arlanda, Polisen etc. Aerosvit hade ingen representant på plats) att flygplanets ytterdörr havererat och att det inte skulle bli något flyg mer under kvällen. Eftersom bolaget inte hade någon representation så var det inte tal om ombokning, hotell, matersättning etc. Bedrövligt ! Samtliga passagerare blev ombokade till Aerosvits morgonflyg istället, 15 timmar senare. Men eftersom det flyget var hårt bokat så blev de flesta passagerare från det flyget stående på Arlanda...

Korts sagt, AEROSVIT ÄR ETT SKITBOLAG! Jag tycker synd om alla Ukrainare vars visum förföll under kvällen och de passagerare som skulle vidare från Kiev. FLYG INTE MED AEROSVIT!

/Johan
Svara med citat

Gammal 2012-03-11, 12:40

Gäst

Standard bra
Flög med de förra lördag, bankok-kiev-stockholm. Resan gick utan problem. God mat. trevlig service, inga förseningar. Planet var gammal men bekväm. skulle flyga med de igen. Flygplatsen i Kiev var under all kritik
Svara med citat

Gammal 2012-03-24, 07:36

Gäst

Thumbs down Inga väskor
Vi åkte fem personer med Aerosvit från Bangkok med mellanlandning i Kiev igår. Flygresan var inget problem. Enligt tidtabell hela tiden. Men...

När vi kom till Arlanda och stod och väntade på bagaget kom bara några enstaka väskor. Nästan alla passagerare fick inte sina väskor. Aerosvit har ingen representant på Arlanda så vi fick fylla i en blankett och nu kan vi bara hoppas på att vi får dem till slut. Aldrig mer Aerosvit!!
Svara med citat

Gammal 2012-04-09, 13:21

Gäst

Standard Helt OK
Åkte 3 personer t.o.r med Aerosvit sträckan: Stockholm - Kiev - Tel Aviv och hade inga problem alls. Alla plan gick i tid både dit och hem. Vi kom dessutom fram ca 20 min tidigare än planerat både dit och hem vilket var skönt.
Inget problem med bagage. Dock serverades ingen alkohol på planen vilket var lite trist.

Alltid skönare med direkt flyg än att mellanlanda men ska jag flyga samma sträcka igen kan jag tänka mej Aerosvit nästa gång också med tanke på pris skillnaden.
Svara med citat

Gammal 2012-05-22, 08:58

Goforit

Nykomling
Goforit är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012

Standard
Jag hade ingen tanke på att kolla upp flygbolaget innan jag bokade resan - var bara så glad att jag hade hittat en billig resa! När jag sen läste alla förskräckliga berättelser om Aerosvit med förseningar, stölder osv blev jag alldeles kallsvettig!!! Bokade om anslutningsflyget till dagen efter i fall det är försenat. Några positiva recensioner finns i alla fall som tur är. FINNS DET FLER MED POSITIVA ERFARENHETER - snälla skriv i så fall!!! Hoppas på att vi åtminstone kommer dit ungefär i rätt tid....
Svara med citat

Oläst Igår, 21:47

Viktoriya

Nykomling
Viktoriya är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Smile Aerosvit
Jag flyger regelbundet sedan fem år med Aerosvit från SIP till ARN eller OSL.

I et tidigare inlägg skrev jag att bolaget var en katastrof och det var det.

Då...

Nu under senart tid har de verkligen ryckt upp sig.

En gång missade jag ett anslutningsflyg pga försening....
Den skitsnygga bruden vid AeroSvits kontor förklarade myndigt att det var MITT fel eftersom JAG hade bokat biljetten och något hotell skulle ALDRIG komma på fråga, än mindre taxi....

Så det var bara var så god och betala!

Hur som helst blev jag precis jävla rasande och undrade vad Fan det var för bolag!

(Man måste komma ihåg att gamla Östseder lever kvar.... Man tilltalar inte en uniformerad Person på det sättet jag gjorde.) I alla fall så fick jag MYCKET motvilligt en biljett till dagen efter. Taxi och hotell fick jag kosta på själv och eventuellt få det på efterkrav....

Hotellet kostade 350 UAH och taxin 60 UAH. Faktum var att jag fick ut kostnaden!!

OK, det var historia.

Nu hände det igen, missat anslutning i Kiev. Jag beredde mig på en flera timmar lång fight med deras personal igen...

Trött gick jag fram till kontoret och sade som det var...

"Ett ögonblick så skall Ni få en ny biljett tills i morgon bitti. Taxin står här utanför och kör Er till hotellet"

Jag stod som en fågelholk!

Flong ny taxi och nybyggt lyxhotell!

Snacka om uppryckning!

Mycket positivt, AeroSvit!

Skall det sägas något negativt så är det informationen vilken är under ALL kritik!

Man kan få stå hur länge som helst på startbanan utan någon som helst information.

Man vet inte vad det är för fel.....

Frustrerande.

Annars finn det inget negativt att säga om AeroSvit.
Svara med citat

Oläst Igår, 22:09

Viktoriya

Nykomling
Viktoriya är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av "Gäst" Visa inlägg

Hej AeroShit.

Du måste ha maken till otur....
Någon gång har jag råkat ut för detta men inte hela tiden som Du....

Jag får nog säga att de ryckt upp sig kraftigt de senaste två åren...

Flyger med dem ca 10-12 ggr/år
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8