ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-26, 14:43

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Virgin Atlantic Airways - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Virgin Atlantic Airways.
Svara med citat

Gammal 2008-03-26, 15:25

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vi åkte med dem Heathrow-Miami-Heathrow förra året, och jag måste säga att de var enastående. Vi hade var sin nöjescentral med ett 60-tal filmer, mängder av TV- och radiokanaler och spel i massor. Vi kunde t.o.m. spela mot varandra. Bra käk med flera rätter, och gratis dryck (även alkohol). Det fanns vattenkranar lite överallt i planet, så vi kunde hämta vatten när vi ville. Hyfsat ok plats med benen, och personalen var oerhört sympatiska. Vi fick också var sin bag med sockor, tandborste, ögonbindel med mera. Enda nackdelen är att vi måste åka från Heathrow, en flygplats vi försöker undvika till varje pris. Men vi, som är vanliga budgetresenärer, ger Virgin Atlantic Airways högsta betyg.
Svara med citat

Gammal 2009-03-18, 19:56

kottimoj04

Medlem
kottimoj04 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile Håller med dig till fullo..
Ett av de bättre flygbolag jag rest med. Ett tillägg vill jag göra och det är att det var oerhört rent och fräscht både inne i kabinen samt toaletterna.
Svara med citat

Gammal 2009-08-23, 19:21

Krug

Nykomling
Krug är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard 3/5
Mitt betyg blir blandat. Den relativt nya PE (Premium Economy) kabinen är fräsch och mycket bekväma stolar om du inte är över 185cm. Någon briljant designer valde att sätta plastkåpor över IFE (in-flight entertainment) boxen vilker gör att du får trångt om tårna. Precis så lite att det blir irriterande. Inte alla stolar men ca 65% av dom på A346:an. Vet ej om 747 då jag åkte den innan re-fitten, PE på Upper Deck var mycket bra.

Maten är sämre än vanlig BA World Traveller (Economy) men den serveras som "tre" rätter på porslin...

Upper Class har jag inte fastnat för. Branson säljer det som en sorts First/Business hybrid men i min mening är det enda som kan liknas första-klass upplevelsen på marken. Utmärkt med en helt egen säkerhetskanal och The Club House-loungen på LHR T3 är riktigt bra. I luften gillar jag inte vad som bjuds. Kass mat och lite flummig/brittslas stil på personalen. Föredrar helt klart BA's säte i Club World/business.

Kan inte uttala mig om Virgins Economy kabin.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8