ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-11, 20:42

darlingen

Nykomling
darlingen är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 0

Standard Qantas Airways
Detta är det bästa flygbolaget jag rest med!
Åkte till Australien förra hösten, och reste då från London till Melbourne, via Hongkong, med just Qantas, boeing 747-400.

När vi kom ombord på planet i London slog värsta hettan emot oss. Vi fick veta att planet hade fel på luftkonditioneringen. Svetten rann verkligen, och jag såg framför mig hur vi skulle sitta på detta varma, olidliga plan i nästan 12 timmar... vilken skräck!! Personalen sprang runt och delade ut iskalla vattenflaskor till alla, och man släppte in kylig höstluft genom nödutgångarna (som man spärrat av med stora nät).

Väl i luften fungerade luftkonditioneringen igen (tack gode Gud!). Maten var riktigt bra, man hade alltid två olika menyer att välja på. Förutom maten delade man med jämna mellanrum ut frukt, vatten, kaffe/te/varm choklad och glass. Framåt småtimmarna fick man även en "snackspåse" med godis, chips, frukt och dricka, att ha till filmerna.

Jag är supernöjd med servicen på Qantas, planen känns säkra, kabinpersonalen var rakt igenom supertrevliga och profesionella!! Underhållningsutbudet var mycket aktuellt, brett och bra!

Flög med bolaget på sträckorna London - Hongkong (B747-400), Hongkong - Melbourne (B747-400), Melbourne - Sydney (B767), Cairns - Melbourne (B737-800), Bali - Singapore (B737), Singapore - London (B747-400).

Den dagen jag åker till Australien igen, eller till Sydostasien... då ska jag se till att välja Qantas igen om de trafikerar rutten!!
Svara med citat

Gammal 2010-05-09, 11:12

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 1

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Hur många timmar tar det att flyga till Australien med Qantas via HongKong?

Gammal 2010-07-06, 12:37

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 3

Standard
Jag hoppas de fortfarande håller hög klass 2011 då jag med stor sannolikhet kommer flyga med dem till Asien och sedan hem igen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8