ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-13, 09:24

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Cathay Pacific Airways - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Cathay Pacific Airways.
Svara med citat

Gammal 2008-02-15, 19:45

kille_30

Medlem
kille_30 är inte uppkopplad
kille_30s avatar

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Smile
Ett av de bästa flygbolgen jag åkt med, förstklassig service, fräscha plan, underbart god mat (cantonese inspirerad) självklart tv skärm i varje stol. Dessutom kommer man till Asiens häftigaste stad, Hong Kong. Asia's world city.

Cathay ger jag 5 av 5 i betyg.
Svara med citat

Gammal 2011-03-30, 15:42

Projekt Tanz

Nykomling
Projekt Tanz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Saxar ännu ett klipp från framtida publicering på min reseblogg

Cathay Pacific

Rest med: London - Hong Kong ToR samt Hong Kong - Sydney ToR 2010

Plantyp: Boeing 747, Airbus A330

Betyg

Flygplan: 4,5

Service: 5

Helhet: 5

Kommentar: Av de 20 flygbolag jag rest med finns det inget som kommer i närheten av Hong Kong baserade Cathay Pacific. Moderna och rymliga plan, fantastisk service och en omsorg kring detaljer, dessutom ett femstjärnigt bolag enligt Skytrax och utan en allvarlig olycka sedan 1972. Hade nöjet att flyga med detta exelenta bolag 2010 mellan London och Hong Kong (Boeing 747) samt vidare från Hong Kong till Sydney (airbus A330). Från incheckning och frammåt imponerades vi stort av det mesta, det vänliga bemötandet, servicen ombord, de moderna flygplanen, infotainmentsystemet och inte minst maten (som man beställer från trevliga menyer). En jobbigt lång resa som London - Hong Kong blir bara SÅ mycket mer uthärdlig när man serveras god mat, fria drinkar och har tillgång till ett infotainment med 100-tals filmer och spel med mera med mera. Dessutom är det gott om plats både när man sitter ner eller rör sig i planet (gäller i alla fall ombord på 747:an, den enda invändningen vi har, och som gör att flygplanen inte får en femma, är att utrymmet att röra sig på i Airbusen var betydligt mer begränsat). Sammanfattningsvis gör detta att vi inte bara rekkomenderar Cathay Pacific, vi längtar efter nästa gång vi har möjlighet att boka en resa med dessa flygvärldens kungar! Dessutom är Hong Kong Internatinal Airport defenitivt den bästa flygplats vi beskådat.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8