ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-13, 09:15

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard Air Asia - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Air Asia.
Svara med citat

Gammal 2008-02-13, 09:23

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Har flugit med Air Asia två gånger.
Langkawi->Kuala Lumpur samt Kuala Lumpur -> Singapore

Båda flighterna var med halvfulla plan.
Planen kändes splitternya (A320), med fräscha svarta lädersäten.

Jag är helnöjd, priserna var dessutom någon hundralapp per resa, även då jag bokade bara 2 dagar innan avresa.

Lite trist att flyga till/från budget-terminalen (LCCT) i Kuala Lumpur, men det funkade bra
Landade vid Terminal 1 på Changi (Singapore).
Senast redigerad av olov den 2008-02-13 klockan 09:28.
Svara med citat

Gammal 2011-08-04, 13:56

Laggeman

Globetrotter
Laggeman är inte uppkopplad
Laggemans avatar

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via ICQ till Laggeman Skicka ett meddelande via MSN till Laggeman
Thumbs up Prisvärda!
Har flugit med Air Asia vid två tillfällen och båda gångerna har det funkat bra. Sträckan KL - BKK går rätt snabbt och maten de serverade var helt ok.

Vi har bokat sträckan KL - Denpasar (Bali) i september och deras koncept med att betala för den service du utnyttjar är iofs inget nytt, men det är svårt att veta i förväg vad en biljett kostar utan att gå igenom nästan hela bokingsprocessen.

Gammal 2011-08-04, 15:22

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Det man ska ha i åtanke är att det är ett lågprisbolag och att man får vad man betalar för. Jag har flugit en 5-6 gånger med AirAsia och det har gått bra varje gång. Inget konstigt alls. Första flygningen höll dock flygplatsen på Bali på att ställe till det för mig genom att inte visa vart gaten för min flight var.

Annars är de väldigt bra på incheckning (särskilt med tanke på självincheckningen) och de gånger jag flög med dem så verkade de inte bry sig om storleken på handbagaget särskilt mycket. En gubbe som satt bredvid mig hade en gigantisk väska med sig bland annat (in i kabinen alltså).

Några ord om deras priser.
Extremt prisvärt. Dyraste flygningen jag gjorde gick på 700 SEK ungefär och den bokade jag dagen innan avresan. De flesta flygningar jag gjorde med AirAsia gjorde jag faktistk bara någon dag innan.
Svara med citat

Gammal 2011-12-18, 21:42

dino_81

Nykomling
dino_81 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Rykte: 0

Standard KL-Krabi
Har nyttjat Air Asia på sträckan Kuala Lumpur - Krabi och är mycket nöjd. Som alla lågprisbolag är det tillägg för allt; incheckat baggage, mat, sittplats osv.

Bokar man vilket säte man ska sitta på (om man reser i familj etc.) kan jag rekommendera "hot seats" med lite bättre benutrymme och prioriterad boarding.

Vidare tjänar man på att boka och betala för incheckat baggage och maten i förväg, detta då det både är dyrare på flygplatsen/ombord och att maten kan ta slut.

Väldigt moderna flygplan med en (i stort sätt) enhetlig flotta av Airbus 320.
Svara med citat

Gammal 2012-04-29, 21:05

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Åkte sträckan BKK-SGN-BKK med Air Asia förra veckan och det är ett kanonbolag. Det är lågpris så benutrymmet är lite sparsamt, men för korta sträckor är det kanon och klart bättre än Ryanair, inga trudelutter när de landar, ingen lotteriförsäljning och liknande. De flyger även på huvudflygplatser (i vårt fall Suvarnabhumi och Tan Son Nhat) istället för obskyra flygplatser utanför staden. För BKK-SGN-BKK med 25kg incheckat baggage betalade jag 1250kr, klart godkänt i min bok.

Kan rekommendera Air Asia till alla som vill åka runt i Asien!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8