|
Icelandair - åsikter, reseberättelser, betyg
|

2008-02-13, 09:13
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Icelandair - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din flygresa med Icelandair.
|
|
|

2009-01-11, 13:24
|
|
|
Skitdåligt!
Hej!
Åkte i mellandagarna med Iceland från Stockholm till New York med mellanlandning på Island. Bokade och betalade våran resa i början av Juli, betalde 12000:- för oss båda. PÅ bekräftelsen stog det att mat skulle ingå på alla resor......
I typ november får jag ett mail via Travellink, som jag köpte resan genom, där det stog att Icelandair har byggt nya kabiner på sina plan med skärm på varje plats och bättre benutrymme, men ingen info om någonting annat!
När det var daxs för resan till USA så får vi ganska snart på planet veta att ingen som helst mat ingår för oss i ekonomiklass! För oss skulle det finnas mackor att köpa!! Tycker att detta är skitdåligt av Iceland Air! Så jäkla billiga är dom inte så att dom kan rättfärdiga att dom inte ska servera mat på flygningarna. Jag kan förstå att att Ryan m fl gör det, men dom är lågprisbolag vilket Iceland inte är! Är det ingen anna som har reagerat på detta??
Flygvärdinnorna var ganska otrevliga när jag tog upp det faktum att det stog på våran bekräftelse att mat skulle ingå också!
En annan "rutten" sak med att flyga med Iceland var det att man inte fick köpa alkohol på JFK när vi skulle flyga hem från USA. Stog och tittade på diverse Whisky-sorter när det kom fram en man och frågade vart jag skulle åka, när jag sa Stockholm via Island så sa han att jag inte fick köpa alkohol överhuvudtaget om jag skulle till Island! Jag frågade varför men han hänvisade bara att det var förhållningsorder dom fått från Iceland Air. Ombord på planet frågade jag kabinpersonalen men dom kunde inte heller säga varför. Väl på Island så tittade jag in i deras Tax-free och hittade då inte den sorten jag ville köpa samt att alla andra sorter var svindyra jämfört med JFK och Arlanda! Frågade en person i butiken där och han hänvisade bara till Isländsk lag, samt att Isalnd vill ha förtjänster nu när det går så dåligt för Island!! Kan någon förklara varför det är så här??
En sak är dock klar, nästa USA-resa, för jag ska åka dit fler gånger, kommer DEFINITIVT INTE göras med Iceland Air!!!!
|
|
|

2009-01-31, 20:59
|
|
|
Flög med icelandair till Island i november. Kommer nog EJ att göra om det med Icelandair, Dålig service, ingen mat, kunde inte riktigt hänga med i filmen ombord eftersom det kostade pengar att hyra hörlurar.
|
|
|

2009-09-30, 00:13
|
Reg.datum: sep 2009
Rykte: 0
|
Har själv god erfarenhet av Icelandair, flög med dem för något år sedan till Reykjavik och det var en trevlig resa. Åkte på skolresa med dotterns klass, och till tonåringarnas förtjusning fanns det TV-spel till alla… Mat fick vi också, var förstås inte direkt Thai-klass, men bättre än på många andra flygbolag (BA, SAS m fl). In- och utcheckningen funkade helt OK med tanke på att vi var ett sällskap på 35 personer.
|
|
|

2009-10-29, 19:09
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 4
|
Jag har flugit med Icelandair en gång, och då Arlanda - Reykjavik- Orlando (Sanford) våren 2008. Betyget på resan kan väl sammanfattas som oerhört blandat...
Arlanda - Keflavik var helt okej. Fräscht plan (TF-FIP), godkänd mat.
Reykjavik - Orlando var en mardröm. Planet (TF-FIY) var bland det sunkigaste jag har åkt med. Benuytrymme existerade inte, så jag satt inkilad med knäna in i stolen framför. Till råga på allt så fungerade inte hörlursuttaget, men det gjorde inte så mycket eftersom det som rullade på skärmarna bara flimrade och hoppade. Maten var dock helt okej.
Orlando - Reykjavik var bra. Det planet hade den nya kabinen med egen skärm. Dessutom hade vi lyckats få platser vid nödutgången. Maten var även här okej, och jag somnade gott efter den. De nya skinnklädda stolarna var sköna, men jag fick träsmak i baken rätt omgående...
Reykjavik - Arlanda. Nu var det TF-FIY igen... ...tur att det inte var så många timmar ombord på det planet...
Summa summarum, jag betalade bara 3790kr ToR, och det här var nog den snabbaste och smidigaste resan till USA jag varit med om. Till det priset tänker jag inte klaga särskilt mycket. Det sunkiga planet jag råkade ut för finns enligt planespotters.net inte kvar i Icelandairs flotta...
|
|
|

2009-10-29, 19:15
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Sedan våren 2009 är alla Icelandairs B757 utrustade med nya stolar och nytt IFE. Flög själv i sommras med 2 olika B757 och det var väldigt trångt för mig som är 189 cm, ungefär som ombord på Ryanair. IFE låste sig flera gånger och fick startas om av personalen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|