|
Aeroflot - åsikter, reseberättelser, betyg
|

2008-01-29, 23:00
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Aeroflot - åsikter, reseberättelser, betyg
Här kan du berätta om din resa med Aeroflot.
|
|
|

2008-03-24, 16:58
|
|
|
Katastrof!
Kom hem ifrån Thailand igår, flög via Moskva både dit och hem. Sura flygvärdinnor, risig mat, glöm TV, 4 timmars försening på ditresan, började banka under planet strax innan vi skulle lyfta, slussade tillbaka till flygplatsen, ingen kan ett ord engelska, mitt bagage är kvar i Moskva.... Sammanfattningsvis, inte värt de ca 2000 man sparar på att boka med detta usla bolag.
|
|
|

2008-03-24, 22:14
|
Reg.datum: mar 2008
Rykte: 0
|
Har åkt m. ett 30-40-tal? olika flygbolag. Ett flertal stora europeiska reg.flyg såsom SAS (inrikes + intern.), Lufthansa, Finnair, Ryan air och KLM. AA, American Eagle, Delta fr. USA, Qatar airways, Gulf air, Indian airlines (endast inrikes), Aeroflot (endast intern.), Bangkok airways (inrikes), Thai air, m.fl från Asien, Cathay pacific fr. Australien, 2 olika inrikesflyg i Brasilien. Sedan självklart en hel drös charterbolag, Novair, Britannia, m.fl.
Min uppfattning är att alla flygresor som är längre än 6 timmar inte är något annat än öken. Ta ett sömnpiller och vakna när du är framme så är det fullständigt irrelevant vilket bolag du åker med.
"Gäst" som skrivit ovan här har dock nämnt förlorat/försenat bagage. Där är statistik som vore riktigt spännande att få kläm på, då det kan sabotera hela resan... Givetvis är också olycksstatistiken då av intresse. Givetvis kan också incheckning och hantering vid förseningar vara av intresse (t.ex Ryan air som ju snarast är att jämföra m bussbolag än flygbolag). Allt annat egentligen bara en fråga om slump (flygvärdinnors bemötande, god mat, mm).
Min generella uppfattning är att flygresan är ett nödvändigt ont som gärna får vara så billig som möjligt förutsatt att:
1) Säkerheten aldrig äventyras
2) Bagaget hamnar där det ska i möjligaste mån
3) Flygbolaget tar ekonomiskt ansvar vid förseningar eller missade anslutningar
Jag har rest m. Aeroflot t.o.r. Bangkok (2ggr) och t.o.r. New Delhi. Det har varit billigt. Vid ett tillfälle har det varit med ett äldre plan men med ett gigantiskt benutrymme i gengäld. Maten har varit medioker.
Det är trist att väntetiderna i Moskva (SVO) har varit långa. I höst till Bangkok dessutom 12h på hemresan!!!! Lite väl i överkant. Kanske man ska passa på att ta några dagar i Moskva?
MVH
Senast redigerad av Gullanpullan den 2008-03-24 klockan 22:52.
Anledning: Flygbolag
|
|
|

2008-05-20, 14:36
|
Reg.datum: sep 2007
|
Aeroflot, dåligt rykte?
Aeroflot, är de verkligen så dålig som många säger?
Man blir ju som rädd när man funderar på att åka med dem. Jag är fattig extraarbetare så jag vill gärna åka billigt, det skiljer 1500kr mellan aeroflot och turkish airlines som jag vet är toppenbra.
Vågar man boka med aeroflot? Var ärliga!! Jag behöver inget lyxplan, bara jag kommer fram så är jag nöjd.
|
|
|

2008-05-20, 20:16
|
|
Har åkt m. Aeroflot Sthlm-Bangkok tor och Sthlm-New Delhi tor. Jag har flygit med massor av flygbolag och jag har inga stora anmärkningar när det gäller Aeroflot. Ett fåtal ryssar kan väl vara ganska ouppfostrade, eller nja, snarare "ett fåtal sitter inte och spottar i glaset" om jag utrycker mig milt, det gäller förresten inte bara ryssar utan även ett fåtal ouppfostrade svenskar också ;-).
Det är heller inte värre att åka Aeroflot än att gå in och handla på Lidl. Du kommer ut med en kasse mat, men den är billigare, men upplevelsen skiljer sig ändå från ICA...
|
|
|

2008-05-20, 20:33
|
|
hihi, du igen  bara du som vill hjälpa mig med svar tror jag! ;p
och det är säkert sant så som du säger! alla som har haft dåliga upplevelser med aeroflot hade det säkert kunnat skett med thaiair med. t.ex. bagage som råkat bli kvar i sverige osv..
dumt att de har så dåligt rykte bara för att de är så billiga. men alltid ska det vara någon som man hackar ner på tydligen!
du vet inte om de har skärmar för varje säte i deras plan?
|
|
|

2008-05-20, 21:12
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sawja
du vet inte om de har skärmar för varje säte i deras plan?
|
Tyvärr ej.
|
|
|

2008-05-20, 23:09
|
|
rackarns! menmen, kostar ca 1500 kr mer för att åka med turkish som jag vet har skärmar så  man får väl hitta på med nåt annat då
|
|
|

2008-07-31, 14:40
|
Reg.datum: jul 2008
|
Hej Sajwa
Kul med din resa till Thailand. Ett underbart land.
En bra hemsida att kolla in är Airline Seating Charts, Best Airplane Seats - SeatGuru, där kan du logga in och kolla vad Aeroflot har för stolspitch (avstånd mellan stolar) och om de har TV i varje stol. Generellt så är det endast B 777 som har egen TV-skärm..restrerande kärror har TV-monitorer.
Aeroflots dåliga rykte är inte befogat tycker jag..jag har aldrig flugit med dem. Men när var det sist det hände en olycka med dem? För övrigt kör de med nya Airbus 319 till Moskva...denna kärra har jag flugit med på olika flygbolag...t ex Germanwings och British Airways.
1500:- är mycket pengar i Thailand. Turkish är helt klart bättre..men tänk så här. Du får mycket roligt för 1500:- i Thailand.
Trevlig resa...berätta gärna hur resan med Aeroflot var.
|
|
|

2009-08-10, 18:40
|
|
|
Aeroflot
Jodå, visst går det att åka med Aeroflot.
Jag åkte med dem till Nicaragua 1990. En mycket billig resa, kostade 3000 kr tur och retur.
Komforten var kanske inte den allra bästa men kunde också varit sämre.
Det är dessutom så att jag, trots vad man hör om säkerhet och så, aldrig hört talas om att något plan från deras flotta störtat eller så.
|
|
|

2009-08-10, 19:05
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 3
|
Historiskt sett är Aeroflot ett absolut beklämmande flygbolag när det gäller flygsäkerhet, med hundratals olyckor under årens lopp. Men Aeroflot i dagens läge är ett annorlunda flygbolag än vad det var när de flög enbart med Sovjet byggda flygplan. I dagens läge har de enbart Airbus och Boeing plan i flottan, och säkerheten är mycket bättre. Men de hade en olycka den 23 mars 1994 när en av deras Airbus A310 kraschade i Sibirien. Samtliga 75 döda. Orsak: kaptenen lät sin tonårs-son flyga planet...
Och en Boeing 737 kraschade i Perm den 14 sept 2008, med 88 döda. Men den maskinen opererades av Aeroflot-Nord - ett dotterbolag till Aeroflot.
|

2009-11-27, 16:41
|
Reg.datum: nov 2009
|
Aeroflot..
Hej..ja det känns toppen att få höra lite av andra hur det är att flyga med ryssarna  ..har tidigare åkt med Malaysia airlains o Thai..det är så ledsamt att Malaysia har slutat att åka från Sverige..annars hade det varit solklart eftersom de var så bra att åka med..bra peronal med bra service o fritt att äta o dricka som man ville..det fanns tv-spel o filmer framför alla som är ett bra tidsfördriv..detta finns inte i Aeroflots flygplan..eller hur? Hur är det med maten? När vi åker ner blir vi kvar i Moskva i ca:5-6 tim, vad gör man för att fördriva tiden? Vi blir kvar en natt i Moskva på hemväg..kommer på kvällen o åker dagen efter på morgonen..hur fungerar det? Ja..det blev några frågor..hoppas du kan svara det du vet ang. om detta..
MVH/Anna
|
|
|

2009-12-01, 19:05
|
|
Aeroflot Big No, no!
Åkte ARN-DEL via Moskva!
12 timmars försening, flygvärdinnorna kunde knappt tala engelska, ingen komfort ingenting! Aeroflot var det billgaste, alternativet, det som var näst billigast var Turkish, men det hela 1200 kr dyrare än Aeroflot. 1200 kr är kanske inte så mycket för dig, men för en student är det en hel del.
|
|
|

2009-12-03, 11:49
|
|
Aeroflot..
Tack för det..det känns toppen att få åka till Thailand för strax under 5000 kr..fast det verkar inte så bra med detta plan..? När hade du åkt med dem? Hoppades att de hade blivit bättre sen 2005..fast det verkar inte så..
MVH/Anna
|
|
|

2009-12-06, 20:08
|
Reg.datum: dec 2009
|
Aeroflot
Aeroflot har väldigt trevlig personal på Arlanda.. Då menar jag check in personal samt personal i service diskarna på terminal 2...
Dock saknar besättningen och planen lite av det moderna snittet.. De är relativt småsura (flygvärdinnorna) och verkar endast vilja ha flygresan överstökad med...
Ofta billigast så om du inte brr dig om mat och service så mkt så flyg med dem... men om du vill ha mer service bättre mat samt tv osv.. satsa på annat bolag.. MAlayasian kanske?
|
|
|

2009-12-06, 20:15
|
Reg.datum: nov 2005
Rykte: 10
|
Aeroflot flyger sedan 2 veckor tillbaka från terminal 5 på arlanda. Kvar på "tvåan" är bara lågprisflyget.
Aeroflot flyger väldigt mycket nya Airbus plan. På kortdistans sträckor är det A319/A320 som är 0-3 år gamla och på långdistans går man över till A330 som är 0-10 månader gamla. Det är väl främst inrikes i Ryssland som man fortfarande kan träffa på gamla ryska plan.
|
|
|

2009-12-06, 20:31
|
|
jaså
Jasså så dom flyger både till och från T5?? VIlka incheckningsdiskar brukar de köra? Mitten någonstans eller? 25-30??
Tyckte det var bra när de körde på tvåan, myckte mysigt och ofta inte så mkt folk men när det blir mkt så blir det trångt.. De har en kille som jobbar i service diskarna på tvan iaf förrut som var extremt trevlig o tillmötesgående..
Ang planen så flyger de som du säger mkt med Airbus.. ofta nya och fräscha plan och inte alls som rykten påstår gamla plan som ofta störtar.. hller nog lika hög klass som andra bolag.. dock lite småtjuriga flyvärdinnor ofta äldre.. ing snygga ben att kolla på hehe
|
|
|

2009-12-06, 20:35
|
|
Jag och en polare tog Malaysian via Kuala Lumpur och sedan vidare till Bangkok... VI åkte helt underbart bra.. Malaysian var bra.. bra service och den långa resan kändes som att den endast var cirka 4-5 timmar lång..
Vi hade egen tv i stolsryggen dör vi själva kunde völja filmer och spel som vi ville spela.. DOck var det en hel del filmer som vi redan hade sett.. Plus att man slapp dela tv skärm men någon annan.. Bra mat o bra servie..
En tredje polare tig ist Aeroflot och han var inte alls lika nöjd.. detta var dock för cirka 1,5 år sen.. och som Micke säger kör de nu mkt med Aribus nya plans vilka bör vara mer moderna.. vad gäller flygpersonal är det nog dock densamma...
SKiljer det mkr i pris jämfört med t.ex Malaysian så kör Aeroflot annars M...
|
|
|

2009-12-07, 10:30
|
|
aeroflot
Alltså har inga dåliga upplevelser av detta bolag har åkt 5ggr me de och allt har gått fint inget strul och bekväma platser
|
|
|

2009-12-07, 16:02
|
|
Flög du de nya Airbus planen då? Hur var utrymmet för ben osv? Satt du i monkey class eller?
Hur var maten för jag har fått för mig att maten inte ska vara tipp topp...??
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|